ROCZNY ZBIORCZY PLAN KONTROLI WEWNĘTRZNEJ na rok 2025
Lp |
Temat kontroli / przedmiot kontroli |
Rodzaj kontroli |
Okres objęty kontrolą |
Termin przeprowadzenia kontroli |
podmiot / jednostka / komórka urzędu wyznaczona do kontroli |
wyznaczony do przeprowadzenia kontroli pracownik, zespół lub podmiot zewnętrzny |
uwagi |
1. |
Kontrola prawidłowości wydawania zaświadczeń oraz prawidłowości prowadzenia postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych |
Kontrola sprawdzająca – 5 losowo wybranych zaświadczeń i 5 losowo wybranych decyzji administracyjnych wydanych w sprawach meldunkowych |
II półrocze 2024 |
Luty 2025 |
Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej |
Pracownik Referatu OŚ + pracownik PP |
|
2. |
Kontrola prawidłowości przyjmowania opłat i obsługi terminala płatniczego |
Kontrola sprawdzająca |
II kwartał 2025 |
Sierpień 2025 |
Urząd Stanu Cywilnego |
pracownik referatu Podatków i Opłat + pracownik Referatu Księgowości |
|
3. |
Kontrola przestrzegania przez kontrahentów zapisów umowy dzierżawy gruntów rolnych |
Kontrola problemowa |
rok 2024 |
Grudzień 2025 |
Referat Geodezji i Nieruchomościami |
pracownik Referatu Mienia Komunalnego + pracownik referatu GG |
|
4. |
Dyscyplina pracy – przebywanie na stanowisku pracy |
Kontrola sprawdzająca |
5 losowo wybranych dni w I kwartale 2025 |
kontrola w czasie rzeczywistym |
Referat Księgowości |
Pracownik Referatu Organizacyjnego + pracownik referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa |
|
5. |
Instrukcja kancelaryjna + system EZD – prawidłowość stosowania |
Kontrola problemowa |
II kwartał 2025 |
sierpień 2025 |
Referat Podatków i Opłat |
Pracownik Referatu Organizacyjnego, |
|
6. |
Kontrola prawidłowości zaciągania zobowiązań pod kątem ich zgodności z wydatkami zaplanowanymi w budżecie Gminy w zakresie gospodarności i oszczędności przy wydatkowaniu środków publicznych |
Kontrola problemowa |
II półrocze 2024 |
Czerwiec 2025 |
Referat Inwestycji i Rozwoju Gminy |
Zastępca Skarbnika + Audytor wewnętrzny, |
|
7. |
Kontrola ewidencji księgowej stanu majątku Urzędu Miejskiego |
Kontrola problemowa |
I półrocze 2025 |
Lipiec 2025 |
Referat Mienia Komunalnego |
Zastępca Skarbnika, Z-ca Burmistrza Gminy Mosina, pracownik referatu księgowości |
|
8. |
Kontrola terminowości wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia – 5 losowo wybranych spraw |
Kontrola sprawdzająca |
Styczeń – październik 2025 |
Listopad 2025 |
Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa |
Pracownik Referatu GG, oraz pracownik RO |
|
9. |
Kontrola terminowości wprowadzania do systemu EZD korespondencji przychodzącej |
Kontrola sprawdzająca |
Trzy losowo wybrane dni w II kwartale 2025 |
Lipiec 2025 |
Referat Organizacyjny |
Pracownik Referatu Księgowości oraz Pracownik Referatu Podatków i Opłat |
|
10. |
Kontrola wykorzystania dotacji przekazywanej dla p-li niepublicznych i publicznych prowadzonych przez inne niż Gmina Mosina organy za rok 2024 – 3 placówki kompleksowo, pozostałe zgodnie z uchwałą RM |
Kontrola problemowa |
Rok 2024 |
Marzec 2025 |
Referat Oświaty i Sportu |
Z-ca Burmistrza Gminy Mosina, pracownik Referatu Księgowości, Kierownik Referatu Oświaty i Sportu |
|
11. |
Instrukcja kancelaryjna + system EZD – prawidłowość stosowania |
|
III kwartał 2025 |
Październik 2025 |
Referat Promocji i Kultury |
Pracownik Referatu Organizacyjnego |
|
12. |
Dyscyplina pracy, przebywanie na stanowisku pracy, kontrola wykorzystywania wyposażenia stanowiska pracy, |
Kontrola problemowa |
II kwartał 2025 |
II kwartał 2025 |
Referat Planowania Przestrzennego |
Specjalista ds. kadr + informatyk |
|
13. |
Sprawy obronne – nakładanie świadczeń rzeczowych (decyzje) |
Kontrola problemowa |
I półrocze 2025 |
Wrzesień 2025 |
Referat Zarządzania Bezpieczeństwem |
Sekretarz Gminy Mosina + audytor wewnętrzny |
|
14. |
Instrukcja kancelaryjna + system EZD – prawidłowość stosowania |
Kontrola problemowa |
I kwartał 2025 |
kwiecień 2025 |
Biuro Rady Miejskiej |
Pracownik Referatu Organizacyjnego |
|
15. |
Instrukcja kancelaryjna + system EZD – prawidłowość stosowania |
Kontrola problemowa |
II kwartał 2025 |
lipiec 2025 |
Referat Zarządzania Projektami i Funduszami Europejskimi |
Pracownik Referatu Organizacyjnego |
|
16. |
Kontrola postępowań administracyjnych w sprawach w zakresie bezpieczeństwa imprez masowych i zgromadzeń, w tym wydawanie decyzji administracyjnych |
Kontrola problemowa |
II półrocze 2024 |
luty 2025 |
Straż Miejska |
Sekretarz Gminy Mosina + Kierownik Referatu Zarządzania Bezpieczeństwem |
|
17. |
Kontrola prawidłowości składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego, przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego. |
Kontrola sprawdzająca |
Za 2024 |
wrzesień 2025 |
Referat Promocji i Kultury |
Pracownik Referatu Promocji i Kultury/ Audytor Wewnętrzny |
|