2025

Plan kontroli

ROCZNY ZBIORCZY PLAN KONTROLI WEWNĘTRZNEJ na rok 2025

 

Lp

Temat kontroli / przedmiot kontroli

Rodzaj

kontroli

Okres objęty kontrolą

Termin przeprowadzenia kontroli

podmiot / jednostka / komórka urzędu wyznaczona do kontroli

wyznaczony do przeprowadzenia kontroli pracownik, zespół lub podmiot zewnętrzny

uwagi

1.

Kontrola prawidłowości wydawania zaświadczeń oraz prawidłowości prowadzenia postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych

Kontrola sprawdzająca – 5 losowo wybranych zaświadczeń i 5 losowo wybranych decyzji administracyjnych wydanych w sprawach meldunkowych

II półrocze 2024

Luty 2025

Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej

Pracownik Referatu OŚ + pracownik PP

 

2.

Kontrola prawidłowości przyjmowania opłat i obsługi terminala płatniczego

Kontrola sprawdzająca

II kwartał 2025

Sierpień 2025

Urząd Stanu Cywilnego

pracownik referatu Podatków i Opłat + pracownik Referatu Księgowości

 

3.

Kontrola przestrzegania przez kontrahentów zapisów umowy dzierżawy gruntów rolnych

Kontrola problemowa

rok 2024

Grudzień 2025

Referat Geodezji i Nieruchomościami

pracownik Referatu Mienia Komunalnego + pracownik referatu GG

 

4.

Dyscyplina pracy – przebywanie na stanowisku pracy

Kontrola sprawdzająca

5 losowo wybranych dni w I kwartale 2025

kontrola w czasie rzeczywistym

Referat Księgowości

Pracownik Referatu Organizacyjnego + pracownik referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

 

5.

Instrukcja kancelaryjna + system EZD – prawidłowość stosowania

Kontrola problemowa

II kwartał 2025

sierpień 2025

Referat Podatków i Opłat

Pracownik Referatu Organizacyjnego,

 

6.

Kontrola prawidłowości zaciągania zobowiązań pod kątem ich zgodności z wydatkami zaplanowanymi w budżecie Gminy w zakresie gospodarności i oszczędności przy wydatkowaniu środków publicznych

Kontrola problemowa

II półrocze 2024

Czerwiec 2025

Referat Inwestycji i Rozwoju Gminy

Zastępca Skarbnika + Audytor wewnętrzny,

 

7.

Kontrola ewidencji księgowej stanu majątku Urzędu Miejskiego

Kontrola problemowa

I półrocze 2025

Lipiec 2025

Referat Mienia Komunalnego

Zastępca Skarbnika, Z-ca Burmistrza Gminy Mosina, pracownik referatu księgowości

 

8.

Kontrola terminowości wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia – 5 losowo wybranych spraw

Kontrola sprawdzająca

Styczeń – październik 2025         

Listopad 2025

Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Pracownik Referatu GG, oraz pracownik RO

 

9.

Kontrola terminowości wprowadzania do systemu EZD korespondencji przychodzącej

Kontrola sprawdzająca

Trzy losowo wybrane dni w II kwartale 2025

Lipiec 2025

Referat Organizacyjny

Pracownik Referatu Księgowości oraz Pracownik Referatu Podatków i Opłat

 

10.

Kontrola wykorzystania dotacji przekazywanej dla p-li niepublicznych i publicznych prowadzonych przez inne niż Gmina Mosina organy za rok 2024 – 3 placówki kompleksowo, pozostałe zgodnie z uchwałą RM                                       

Kontrola problemowa

Rok 2024

Marzec 2025

Referat Oświaty i Sportu

Z-ca Burmistrza Gminy Mosina, pracownik Referatu Księgowości, Kierownik Referatu Oświaty i Sportu

 

11.

Instrukcja kancelaryjna + system EZD – prawidłowość stosowania

 

III kwartał 2025

Październik 2025

Referat Promocji i Kultury

Pracownik Referatu Organizacyjnego

 

12.

Dyscyplina pracy, przebywanie na stanowisku pracy, kontrola wykorzystywania wyposażenia stanowiska pracy,                                       

Kontrola problemowa

II kwartał 2025

II kwartał 2025                    

Referat Planowania Przestrzennego

Specjalista ds. kadr + informatyk

 

13.

Sprawy obronne – nakładanie świadczeń rzeczowych (decyzje)                                           

Kontrola problemowa                   

I półrocze 2025

Wrzesień 2025

Referat Zarządzania Bezpieczeństwem

Sekretarz Gminy Mosina + audytor wewnętrzny                   

 

14.

Instrukcja kancelaryjna + system EZD – prawidłowość stosowania

Kontrola problemowa

I kwartał 2025

kwiecień 2025

Biuro Rady Miejskiej

Pracownik Referatu Organizacyjnego

 

15.

Instrukcja kancelaryjna + system EZD  – prawidłowość stosowania

Kontrola problemowa

II kwartał 2025

lipiec 2025

Referat Zarządzania Projektami i Funduszami Europejskimi

Pracownik Referatu Organizacyjnego

 

16.

Kontrola postępowań administracyjnych w sprawach w zakresie bezpieczeństwa imprez masowych i zgromadzeń, w tym wydawanie decyzji administracyjnych

Kontrola problemowa

II półrocze 2024

luty 2025

Straż Miejska

Sekretarz Gminy Mosina + Kierownik Referatu Zarządzania Bezpieczeństwem

 

17.

Kontrola prawidłowości składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego, przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego.

Kontrola sprawdzająca

Za 2024

wrzesień 2025 

Referat Promocji i Kultury

Pracownik Referatu Promocji i Kultury/ Audytor Wewnętrzny