Nabór na stanowisko urzędnicze ds. gospodarki nieruchomościami - 19.XII.2024
Ogłoszenie o naborze
Mosina, 19 grudnia 2024 r.
RO.2110.4.2024
Burmistrz Gminy Mosina
OGŁASZA
nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. gospodarki nieruchomościami
w Referacie Geodezji i Nieruchomości
w Urzędzie Miejskim w Mosinie
ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina
Wymagania niezbędne:
1) Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 i ust. 3, pkt 2 i pkt 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) określonych dla stanowisk urzędniczych;
2) Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
3) Doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub pracy związanej z gospodarowaniem (obrotem) nieruchomościami – minimum 3 lata;
4) Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej;
5) Biegła znajomość MS Office, umiejętności matematyczne i analityczne, umiejętność redagowania tekstów i tabel/zestawień, umiejętność planowania, umiejętność prowadzenia negocjacji;
6) Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Dla obywateli z innych państw wymagana jest znajomość języka polskiego potwierdzona stosownym dokumentem;
7) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
8) Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
9) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) Umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji;
11) Uregulowany stosunek do służby wojskowej;
12) Prawo jazdy kategorii „B”;
13) Dobra znajomość w zakresie przepisów:
a) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
b) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
c) Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
d) Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece;
e) Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
f) Ustawa z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych;
g) Ustawa z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (art. 73);
h) Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
i) Ustawa z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
Wymagania dodatkowe:
1) Wykształcenie wyższe w zakresie gospodarki nieruchomościami, prawa, geodezji, administracji lub gospodarki przestrzennej, ewentualnie studia podyplomowe z zakresu gospodarki nieruchomościami lub administracji;
2) Referencje, opinie dotyczące przebiegu pracy zawodowej – do przedstawienia na rozmowie kwalifikacyjnej;
3) Punktualność i dokładność, samodzielność i kreatywność, wysoka kultura osobista; łatwość nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność
4) Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz odporność na stres;
Zakres zadań:
1) Regulacja stanu prawnego nieruchomości w tym komunalizacja mienia z mocy prawa i na wniosek Gminy:
- zbieranie dokumentów geodezyjnych i własnościowych,
- zbieranie niezbędnych opinii z innych referatów oraz innych instytucji (KOWR, PODGiK, Zarząd Dróg Powiatowych, GDDKiA),
- badanie ksiąg wieczystych,
- przygotowanie wniosków do Wojewody Wielkopolskiego,
- ujawnienie nowego stanu prawnego w księgach wieczystych,
- przekazanie odpowiedniej dokumentacji pracownikowi prowadzącemu rejestr mienia gminnego.
2) Dzierżawa gruntów:
- prowadzenie rejestru gruntów gminnych oddanych w dzierżawę,
- sporządzanie umów dzierżawy gruntów,
- przeprowadzenie procedury przetargowej oddania gruntu w dzierżawę.
3) Prowadzenie procedury pierwokupu lub udzielenia informacji o rezygnacji z prawa pierwokupu:
- przygotowanie dokumentacji geodezyjnej, opisu przedmiotowej nieruchomości w celu zaopiniowania przez Burmistrza Gminy,
- pisemne stanowisko Burmistrza Gminy w sprawie pierwokupu przedmiotowej nieruchomości.
4) Prowadzenie spraw związanych z nieruchomościami Gminy Mosina oddanymi w użytkowanie wieczyste:
- aktualizacja rocznej opłaty za użytkowanie wieczyste,
- prowadzenie rejestru użytkowników wieczystych,
- wydawanie zaświadczeń i udzielenie informacji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości wykorzystywanych na cele mieszkaniowe, ustalenie wysokości opłaty przekształceniowej, wydawanie zaświadczeń o uiszczeniu opłaty przekształceniowej.
5) Współpraca ze Starostą Poznańskim w zakresie prowadzonych postępowań odszkodowawczych dotyczących dróg:
- gromadzenie i przekazanie do analizy operatów szacunkowych kierownikowi referatu,
- podczas nieobecności kierownika referatu – udział w rozprawach administracyjnych,
- kontrola wprowadzenia zmiany w ewidencji gruntów i budynków,
- przygotowanie dokumentów do wypłaty do Skarbnika Gminy.
6) Wykonywanie innych niezbędnych czynności dotyczących regulacji stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi, w tym prowadzenie postępowań spadkowych dla spraw prowadzonych w Referacie przy współpracy z kancelarią prawną;
7) Pozyskiwanie gruntów od innych jednostek państwowych i samorządowych (KOWR, PKP, Powiat oraz ZDP);
8) Udzielanie pisemnych odpowiedzi na zapytania, skargi dotyczące spraw będących w kompetencji Referatu;
9) Wykonywanie innych prac będących w kompetencji Referatu;
10) Wykonywanie innych poleceń przełożonych.
Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
- Godziny pracy Urzędu: poniedziałek 8:00 – 16.00, wtorek-piątek 7:00 – 15.00;
- Praca ma charakter administracyjno - biurowy połączony z wyjazdami poza Urząd;
- Urząd Miejski w Mosinie posiada 2 odrębne lokalizacje:
- Budynek przy ul. Plac 20 Października 1 posiada podjazd i sanitariat na parterze w nowej części budynku dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Stara cześć budynku tj. część parteru i całe piętro nie jest dostosowana do osób z niepełnosprawnościami (brak windy).
- Budynek przy ul. Dworcowej 3 posiada podjazd oraz windę, na parterze znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych;
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie przekroczył 6%.
Wymagane dokumenty:
a) kwestionariusz osobowy - do pobrania na stronie internetowejhttp://bip.um.mosina.pl/um/praca/wymagane-dokumenty.html
b) list motywacyjny,
c) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy,
e) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
f) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie" z Krajowego Rejestru Karnego,
g) podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”,
h) zaświadczenie potwierdzające staż w jednostkach samorządu terytorialnego i odbytej służby przygotowawczej – jeżeli dotyczy,
i) referencje – jeśli dotyczy,
j) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Mosina reprezentowana przez Burmistrza Gminy Mosina z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1; 62-050 Mosina. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego, ciążącego na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w związku z realizacją procedury naboru (Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych). Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz opis przysługujących Panu/Pani praw z tego tytułu, jest dostępny na stronie internetowej bip.mosina.pl lub w siedzibie Administratora.
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie
do dnia: 15 stycznia 2025 r.
pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina – Sekretariat
w zaklejonej kopercie
z dopiskiem: „ Rekrutacja na stanowisko urzędnicze ds. gospodarki nieruchomościami”
Aplikacje, które wypłyną do Urzędu Miejskiego w Mosinie po upływie terminu określonego powyżej, nie będą rozpatrywane. Istnieje możliwość wysłania dokumentów drogą elektroniczną na adres: um@mosina.pl (z załączonymi skanami wszystkich dokumentów aplikacyjnych, oryginały należy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną).
O terminie przeprowadzenia testu wiedzy i/lub rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadamiamy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Burmistrz Gminy Mosina
/-/ Dominik Michalak