Nabór na stanowisko urzędnicze gł. księgowego jednostek organizacyjnych - 22.VIII.2025
Ogłoszenie o naborze
Mosina, 22 sierpnia 2025 r.
RO.2110.11.2025
Burmistrz Gminy Mosina ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze głównego księgowego jednostek organizacyjnych gminy w Urzędzie Miejskim w Mosinie ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina
Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1135 t.j.)
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
d) posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
e) nieposzlakowana opinia;
f) wykształcenie - zgodne z odrębnymi przepisami polegającymi na obowiązku spełnienia jednego z poniższych warunków:
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości
b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości
c) wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów
d) certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydany na podstawie odrębnych przepisów
e) 3-letni staż pracy na stanowisku głównego księgowego lub zastępcy głównego księgowego
g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku głównego księgowego.
Wymagania dodatkowe
a) Minimum 5-letnie doświadczenie w pracy, w tym co najmniej 3 lata w administracji publicznej – księgowość;
b) Punktualność i dokładność, samodzielność i kreatywność, wysoka kultura osobista; łatwość nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność, zdolności organizacyjne;
c) Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz odporność na stres;
d) Wiedza w zakresie: finansów publicznych, rachunkowości (ze szczególnym uwzględnieniem zasad rachunkowości obowiązujących w jednostkach oświatowych sektora finansów publicznych), prowadzenia gospodarki finansowej przedszkoli, szkół podstawowych oraz żłobka, dochodów jednostek samorządu terytorialnego, przepisów VAT w sferze jednostek samorządu terytorialnego, podatków i opłat lokalnych, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, postępowania administracyjnego, prowadzenia egzekucji administracyjnej, Prawa zamówień publicznych, Kodeksu pracy i Karty Nauczyciela.
e) uregulowany stosunek do służby wojskowej;
c) umiejętność redagowania tekstów;
d) dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych;
e) biegła znajomość MS Office, umiejętności analityczne;
f) znajomość przepisów prawa, w tym w szczególności:
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym;
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
Zakres zadań:
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- prowadzenie rachunkowości ( księgowanie) dla poszczególnych jednostek, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz organizowanie sporządzania, obiegu i kontrolowania dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych,
- sprawdzanie dokumentów finansowych oraz ich zatwierdzanie do wypłaty, przestrzeganie terminów dokonywania płatności,
- przeliczanie odpowiednich proporcji dot. wydatków na dodatkowe zadania oświatowe,
- wystawianie faktur i innych dokumentów sprzedażowych,
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, w tym rozliczeń z tytułu VAT,
- sporządzanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych finansowych i budżetowych oraz przedkładanie ich odpowiednim organom,
- zgłaszanie zapotrzebowania na środki finansowe na realizację zobowiązań,
- obsługa księgowa funduszu świadczeń socjalnych tworzonego ze środków wydzielonych z zakładowych funduszy świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych,
- sporządzanie i wysyłka sprawozdań do GUS,
- opracowywanie projektów planów dochodów i wydatków dla poszczególnych jednostek obsługiwanych oraz opracowywanie zmian do tych planów,
- rozliczanie projektów unijnych;
- gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji finansowo – księgowej,
- sprawowanie bieżącej kontroli i analizowanie realizacji planów finansowych jednostek obsługiwanych
- terminowe i zgodne ze stanem faktycznym przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
- prowadzenie spraw kadrowo-płacowych,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia Centrum,
- organizowanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych jednostek obsługiwanych,
- udzielanie instruktażu dyrektorom jednostek w zakresie prawidłowego gospodarowania środkami objętymi planami finansowymi jak również rzeczowym majątkiem trwałym i obrotowym.
- nadzór nad gospodarką finansową i majątkową jednostek.
- nadzór nad prawidłowością naliczania wynagrodzeń dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych.
- nadzór nad prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek ZUS i innych potrąceń oraz terminowość ich przekazywania.
- analiza wyników ekonomicznych (realizacji planów finansowych) jednostek.
- przygotowywanie projektów wniosków o przyznanie dotacji celowych i ich rozliczanie.
- obsługa finansowo – księgowa w zakresie dofinansowania dokształcania i doskonalenia nauczycieli.
- prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczeń majątkowych jednostek obsługiwanych.
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza i Skarbnika Gminy.
Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
- Godziny pracy Urzędu: poniedziałek 8:00 – 16.00, wtorek-piątek 7:00 – 15.00;
- Praca ma charakter administracyjno – biurowy, stacjonarny w godzinach i poza godzinami pracy Urzędu Miejskiego;
- Urząd Miejski w Mosinie posiada 2 odrębne lokalizacje:
- budynek przy ul. Plac 20 Października 1 posiada podjazd i sanitariat na parterze w nowej części budynku dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Stara cześć budynku tj. część parteru i całe piętro nie jest dostosowana do osób z niepełnosprawnościami (brak windy);
- budynek przy ul. Dworcowej 3 posiada podjazd oraz windę, na parterze znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie nie osiągnął 6%.
Dodatkowe informacje:
Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Wymagane dokumenty:
a) kwestionariusz osobowy - do pobrania na stronie internetowej http://bip.um.mosina.pl/um/praca/wymagane-dokumenty.html,
b) list motywacyjny,
c) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy,
e) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
f) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego,
g) oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
h) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku głównego księgowego,
i) podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”,
j) zaświadczenie potwierdzające staż w jednostkach samorządu terytorialnego i odbytej służby przygotowawczej – jeżeli dotyczy,
k) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Kserokopie składanych dokumentów muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem. Natomiast oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Mosina reprezentowana przez Burmistrza Gminy Mosina z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1; 62-050 Mosina. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego, ciążącego na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w związku z realizacją procedury naboru (Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych). Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz opis przysługujących Panu/Pani praw z tego tytułu, jest dostępny na stronie internetowej bip.mosina.pl lub w siedzibie Administratora.
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 września 2025 r. pod adresem: Urząd Miejski w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina – Sekretariat w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „ Rekrutacja na stanowisko urzędnicze głównego księgowego jednostek organizacyjnych gminy w Urzędzie Miejskim w Mosinie”.
Aplikacje, które wypłyną do Urzędu Miejskiego w Mosinie po upływie terminu określonego powyżej, nie będą rozpatrywane. Istnieje możliwość wysłania dokumentów drogą elektroniczną na adres: um@mosina.pl (z załączonymi skanami wszystkich dokumentów aplikacyjnych, oryginały należy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną).
O terminie przeprowadzenia testu wiedzy i/lub rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadamiamy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Burmistrz Gminy Mosina
/-/ Dominik Michalak