Nabór na stanowisko urzędnicze ds. zarządzania drogami - 16.VII.2025

Ogłoszenie o naborze

Mosina, 16 lipca 2025 r.

RO.2110.14.2025

 

Burmistrz Gminy Mosina ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. zarządzania drogami w Referacie Mienia Komunalnego w Urzędzie Miejskim w Mosinie ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina

 

Wymagania niezbędne:

a)  Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 i  ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) określonych dla stanowisk urzędniczych;

b)  Wykształcenie średnie lub wyższe, preferowane techniczne;

c)  Prawo jazdy kategorii B;

d)  Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Dla obywateli z innych państw wymagana jest znajomość języka polskiego potwierdzona stosownym dokumentem;

e)  Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;

f)   Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

g)  Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

h)  Uregulowany stosunek do służby wojskowej;

i)    Biegła znajomość MS Office, umiejętności matematyczne i analityczne, umiejętność redagowania pism;

j)    Znajomość przepisów prawa, w szczególności:

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym;
  • Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
  • Ustawa z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
  • Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z  dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach;

 

Wymagania dodatkowe:

1)    Doświadczenie w pracy związanej z utrzymaniem obiektów budowlanych;

2)    Referencje, opinie dotyczące przebiegu pracy zawodowej – do przedstawienia na rozmowie kwalifikacyjnej;

3)    Punktualność i dokładność, samodzielność i kreatywność, wysoka kultura osobista; łatwość nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność;

4)    Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz odporność na stres.

 

Zakres zadań:

1)    prowadzenie ewidencji dróg gminnych i obiektów inżynierskich, w tym dokonywanie objazdów dróg wraz z uzupełnianiem dzienników objazdów dróg i książek dróg. Obsługa aplikacji mobilnej związanej z utrzymaniem i ewidencją dróg. Zlecanie prac naprawczych i zabezpieczających. Objazdy i kontrola dróg pod względem ich stanu technicznego, odwodnienia i oznakowania. Kontrola pasa drogowego i terenu dróg wewnętrznych pod kątem ich ochrony. Kompletowanie danych o drogach i zdarzeniach na drogach oraz urządzeniach obcych;

2)    udzielanie informacji dotyczących dróg;

3)    prowadzenie spraw i wydawanie decyzji/zgód, dotyczących lokalizacji zjazdów, urządzeń, reklam i innych obiektów w pasie drogowym oraz na terenie dróg wewnętrznych;

4)    uzgadnianie projektów odtworzeń dotyczących dróg;

5)    odbiór dróg po zakończeniu ich zajęcia;

6)    prowadzenie spraw dotyczących odszkodowań dotyczących dróg;

7)    organizacja bieżącego utrzymania dróg;

8)    współpraca z innymi Zarządami dróg;

9)    realizacja zadań związanych z zarządzaniem pasem drogowym i terenami dróg wewnętrznych;

10) realizacja zadań w ramach Budżetu Gminy będących w kompetencji referatu;

11) udzielanie pisemnych odpowiedzi na zapytania, skargi, dotyczące spraw będących w kompetencji Referatu;

12) merytoryczne opisywanie faktur w ramach prowadzonych zadań;

13) przekazywanie danych do Referatu Księgowości;

14) przygotowanie treści uchwał i zarządzeń dotyczących referatu;

15) udział w sesjach i posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w Mosinie;

16) Wykonywanie innych prac będących w kompetencji Referatu.

Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:

  1. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
  2. Godziny pracy Urzędu: poniedziałek 8:00 – 16.00, wtorek-piątek 7:00 – 15.00;
  3. Praca ma charakter administracyjno - biurowy połączony z wyjazdami poza Urząd;
  4. Urząd Miejski w Mosinie posiada 2 odrębne lokalizacje:
    1. Budynek przy ul. Plac 20 Października 1 posiada podjazd i sanitariat na parterze w nowej części budynku dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Stara cześć budynku tj. część parteru i całe piętro nie jest dostosowana do osób z niepełnosprawnościami (brak windy).
    2. Budynek przy ul. Dworcowej 3 posiada podjazd oraz windę, na parterze znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych;

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym nabór jest niższy niż 6%.

Dodatkowe informacje:

Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

Wymagane dokumenty:

a)    kwestionariusz osobowy - do pobrania na stronie internetowejhttp://bip.um.mosina.pl/um/praca/wymagane-dokumenty.html  

b)    list motywacyjny,

c)    oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

d)    kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy,

e)    oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

f)     oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie" z Krajowego Rejestru Karnego,

g)    podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”,

h)    zaświadczenie potwierdzające staż w jednostkach samorządu terytorialnego i odbytej służby przygotowawczej – jeżeli dotyczy,

i)     referencje – jeśli dotyczy,

j)     Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 

 

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Mosina reprezentowana przez Burmistrza Gminy Mosina z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1; 62-050 Mosina. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego, ciążącego na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w związku z realizacją procedury naboru (Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych). Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz opis przysługujących Panu/Pani praw z tego tytułu, jest dostępny na stronie internetowej bip.mosina.pl lub w siedzibie Administratora.

Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 lipca 2025 r. pod adresem: Urząd Miejski w Mosinie, ul. Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina – Sekretariat w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „ Rekrutacja na stanowisko urzędnicze ds. zarządzania drogami w Referacie Mienia Komunalnego”

Aplikacje, które wypłyną do Urzędu Miejskiego w Mosinie po upływie terminu określonego powyżej, nie będą rozpatrywane. Istnieje możliwość wysłania dokumentów drogą elektroniczną na adres: um@mosina.pl (z załączonymi skanami wszystkich dokumentów aplikacyjnych, oryginały należy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną).

O terminie przeprowadzenia testu wiedzy i/lub rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadamiamy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
                                              

                                                                                              Burmistrz Gminy Mosina

                                                                                                /-/ Dominik Michalak