LVI Sesja Rady Miejskiej w Mosinie - 25.02.2010
Uchwała nr LVI/388/10 w sprawie przekazania Burmistrzowi Gminy Mosina pisma – skargi Antoniny Karbowiak z dnia 28 stycznia 2010 r.
Uchwała nr LVI/387/10 dotycząca skargi z dnia 18 stycznia 2010 r.
Uchwała nr LVI/386/10 w sprawie uchwalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina.
UCHWAŁA NR LVI/386/10
RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE
z dnia 25 lutego 2010 r.
w sprawie uchwalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 12 ust. 1, art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.), w związku z uchwałą nr XII/61/07 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 26 kwietnia 2007 r. o przystąpieniu do sporządzenia zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Mosina”, Rada Miejska w Mosinie uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Uchwala się Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina w granicach administracyjnych Gminy Mosina.
2. Załącznikami do uchwały są:
1) tekst Studium, stanowiący załącznik nr 1 do uchwały, składający się z:
a) części 1: uwarunkowania;
b) części 2: kierunki;
2) rysunek Studium przedstawiający uwarunkowania - zatytułowany „Uwarunkowania”, stanowiący załącznik nr 2 do uchwały;
3) rysunek Studium przedstawiający kierunki zagospodarowania przestrzennego - zatytułowany „Kierunki”, stanowiący załącznik nr 3 do uchwały;
4) rozstrzygnięcie Rady Miejskiej w Mosinie o sposobie rozpatrzenia nieuwzględnionych uwag, stanowiące załącznik nr 4 do uchwały.
§ 2.
Tracą moc:
1) uchwała Nr XLVIII/365/98 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 9 czerwca 1998 r. w sprawie: uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Mosina;
2) uchwała Nr XXX/251/2000 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 27 lipca 2000 r. w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Mosina” dla części terenu wsi Rogalin;
3) uchwała Nr XXXI/262/2000 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 7 września 2000 r. dotycząca zmiany uchwały nr XXX/251/2000 z dnia 27 lipca 2000 r. w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Mosina” dla części terenu wsi Rogalin;
4) uchwała Nr XXXVIII/329/01 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 15 marca 2001 r. w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Mosina” dla części terenu wsi Czapury;
5) uchwała Nr XL/348/01 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 10 kwietnia 2001 r. w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Mosina” dla części terenu wsi Borkowice.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mosina.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Uchwałą nr XII/61/07 z dnia 26 kwietnia 2007 r. Rada Miejska w Mosinie przystąpiła, na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 9 ust. 1 i art. 10 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.), do sporządzenia zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gmina Mosina” przyjętego następującymi uchwałami:
1) uchwałą nr XLVIII/365/98 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 9 czerwca 1998 r. w sprawie: uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Mosina;
2) uchwałą nr XXX/251/2000 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 27 lipca 2000 r. w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Mosina” dla części terenu wsi Rogalin;
3) uchwałą nr XXXI/262/2000 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 7 września 2000 r. dotyczącą zmiany uchwały nr XXX/251/2000 z dnia 27 lipca 2000 r. w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Mosina” dla części terenu wsi Rogalin;
4) uchwałą nr XXXVIII/329/01 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 15 marca 2001 r. w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Mosina” dla części terenu wsi Czapury;
5) uchwałą nr XL/348/01 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 10 kwietnia 2001 r. w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Mosina” dla części terenu wsi Borkowice.
Przedmiotowa zmiana obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Mosina, ze względu na to, iż obejmuje cały obszar Gminy Mosina, jest w konsekwencji opracowaniem całkowicie nowego dokumentu, czyli opracowaniem nowego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina.
Podjęcie prac planistycznych związanych ze zmianą obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Mosina i tym samym uchwalenia nowego, całościowego dokumentu, wynikało w szczególności z konieczności:
1) dostosowania zakresu i ustaleń Studium do obecnie obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) przeprowadzenia analizy uwarunkowań rozwoju przestrzennego Gminy Mosina przy uwzględnieniu:
a) zmienionej sytuacji demograficznej, społecznej, ekonomicznej, gospodarczej, politycznej, zarówno Gminy Mosina, jak i Rzeczypospolitej Polskiej;
b) zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy Mosina wynikających z uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
3) określenia założeń polityki przestrzennej Gminy Mosina, a dotyczących:
a) lokalnych zasad zagospodarowania przestrzennego;
b) koordynacji zapisów planów miejscowych oraz innych dokumentów planistycznych;
c) wskazywania terenów atrakcyjnych z punktu widzenia różnych rodzajów działalności, a także obszarów wymagających ochrony ze względu na walory przyrodnicze, środowiskowe, krajobrazowe.
W myśl art. 9 ust. 1, art. 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, inicjuje procedurę planistyczną związaną z opracowaniem tego dokumentu. Przywołany art. 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, określa również poszczególne etapy procedury planistycznej związanej ze sporządzeniem projektu Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zgodnie z tym przepisem prawnym, Burmistrz Gminy Mosina zawiadomił, poprzez obwieszczenie, ogłoszenie w prasie, a także w sposób zwyczajowo przyjęty, o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina, określając, iż do dnia 20 grudnia 2007 r. zainteresowani mogli składać wnioski dotyczące studium. Pismem z dnia 7 grudnia 2007 r. Burmistrz Gminy Mosina zawiadomił, o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia studium, instytucje i organy właściwe do opiniowania i uzgadniania projektu studium, określając 21 dniowy termin składania wniosków. W oparciu o złożone wnioski, przy uwzględnieniu wymagań określonych w art. 10 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, sporządzony został projekt Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina, który następnie został przedłożony właściwym organom i instytucjom do opiniowania oraz uzgadniania.
W trakcie opiniowania i uzgadniania projektu studium, a dokładnie dnia 15 listopada 2008 r., weszła w życie ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.). Przywołana ustawa nałożyła obowiązek przeprowadzenia, podczas sporządzania projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.
W związku z tym wystąpiła konieczność sporządzenia prognozy oddziaływania projektu studium na środowisko, uzyskania opinii Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz wyłożenia prognozy do publicznego wglądu. W przypadku Gminy Mosina, ze względu na wielość różnych form ochrony przyrody (między innymi Wielkopolski Park Narodowy, Rogaliński Park Krajobrazowy, obszary Natura 2000), konieczność uzyskania opinii w trybie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, nałożyła się z obowiązkiem uzyskania uzgodnienia w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.). Podkreślenia w tym miejscu wymaga, iż uzgodnienie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, dokonywane jest na podstawie art. 89 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, podczas gdy opinia na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dokonywana jest na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym wyznacza 14 dniowy termin dokonywania uzgodnień, a ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wyznacza termin co najmniej 21 dniowy na wydanie opinii lub stanowiska. Konieczne jest zaznaczenie, że projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, na etapie opiniowania i uzgadniania z organami ochrony przyrody był kilkakrotnie doprecyzowany i uzupełniany. Ostatecznie jednak projekt studium wraz z prognozą uzyskały pozytywną opinię Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, opinię i uzgodnienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz brak w ustawowym terminie stanowiska Dyrektora Wielkopolskiego Parku Narodowego. Stąd też na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, należało przyjąć, iż projekt studium wraz z prognozą został przyjęty przez Dyrektora Wielkopolskiego Parku Narodowego w brzmieniu przedłożonym przez Gminę Mosina. Uzyskanie wszystkich wymaganych prawem opinii i uzgodnień właściwych organów i instytucji umożliwiło wyłożenie projektu studium, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, do publicznego wglądu, w dniach od 16 października 2009 r. do dnia 20 listopada 2009 r. oraz stworzyło możliwości składania uwag do projektu studium i prognozy oddziaływania na środowisko do dnia 14 grudnia 2009 r. W trakcie wyłożenia, tj. w dniu 16 listopada 2009 r. przeprowadzona została dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina oraz prognozie oddziaływania na środowisko rozwiązaniami. Ostatnim etapem procedury planistycznej związanej ze sporządzeniem projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, jest przedłożenie projektu studium, składającego się z części tekstowej i graficznej wraz z listą nieuwzględnionych uwag Radzie Miejskiej w Mosinie do uchwalenia.
Z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wynika, iż studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy określa cele polityki przestrzennej gminy, w tym lokalne zasady zagospodarowania. Opracowany projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mosina, ze względu na fakt, iż wskazuje występujące uwarunkowania między innymi: prawne, demograficzne, ekonomiczne, przyrodnicze, umożliwi prowadzenie racjonalnej polityki przestrzennej na terenie Gminy Mosina. Racjonalność tej polityki przestrzennej znajduje swoje odzwierciedlenie w wyznaczaniu nowych terenów pod urbanizację, przy jednoczesnej ochronie terenów cennych pod względem przyrodniczym, czy kulturowym.
Załącznik nr 1 do uchwały nr LVI/386/10 (część I).pdf
Załącznik nr 1 do uchwały nr LVI/386/10 (część II).pdf
Załącznik nr 2 do uchwały nr LVI/386/10 (Uwarunkowania).pdf
Załącznik nr 3 do uchwały nr LVI/386/10 (Kierunki).pdf
Załącznik nr 4 do uchwały nr LVI/386/10.pdf
UCHWAŁA NR LVI/385/10
RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE
z dnia 25 lutego 2010 r.
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych przedszkoli prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne, niepublicznych przedszkoli i niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych, prowadzonych na terenie Gminy Mosina oraz ustalenia trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Na podstawie art. 80 ust. 4 oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Mosinie uchwala, co następuje:
§ 1.
Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy Mosina oraz tryb i zakres prawidłowości ich wykorzystania dla:
1) publicznych przedszkoli prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne,
2) niepublicznych przedszkoli,
3) niepublicznych szkół podstawowych o uprawnieniach szkół publicznych oraz niepublicznych gimnazjów o uprawnieniach szkół publicznych.
§ 2.
Publiczne przedszkola prowadzone przez osoby prawne i fizyczne otrzymują dotacje z budżetu Gminy Mosina na każdego ucznia w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Mosina, z tym że na ucznia niepełnosprawnego kwota dotacji odpowiadać będzie 100% kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Mosina.
§ 3.
Niepubliczne przedszkola otrzymują z budżetu Gminy Mosina dotację ustalaną według następujących zasad:
1) kwota dotacji na każdego ucznia przysługiwać będzie w wysokości 75% ustalonych w budżecie Gminy Mosina wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia;
2) na ucznia niepełnosprawnego kwota dotacji odpowiadać będzie 100% kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Mosina.
§ 4.
Niepubliczne szkoły, o których mowa w § 1 pkt 3, otrzymują dotację z budżetu Gminy Mosina na każdego ucznia w wysokości przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Mosina.
§ 5.
Przyjmuje się następujące ustalenia ramowe wiążące w zakresie trybu udzielania i rozliczania dotacji z § 1:
1. Dotacji udziela się pod warunkiem, że w terminie nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok otrzymywania dotacji, podmiot prowadzący przedszkole lub szkołę, przedłoży Burmistrzowi Gminy Mosina wniosek zawierający informację o planowanej liczbie uczniów. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Dotacja wypłacana będzie w dwunastu miesięcznych ratach, przekazywanych do ostatniego dnia każdego miesiąca.
3. Wnioskodawca przekazuje, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca, informację o aktualnej liczbie dzieci uczęszczających do szkoły/przedszkola na pierwszy dzień danego miesiąca – na druku stanowiącym załącznik nr 2 i 3 do niniejszej uchwały.
4. Łączna kwota dotacji dla szkół niepublicznych nie może być większa od kwoty wynikającej z liczby uczniów przyjętej do naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Mosina.
5. Organ prowadzący przedszkole, szkołę sporządza roczne rozliczenie wykorzystania dotacji, obejmujące informację o łącznej kwocie otrzymanej dotacji oraz rodzajach poniesionych kosztów sfinansowanych z dotacji, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do uchwały.
6. Rozliczenie wykorzystania dotacji za dany rok, organ prowadzący przedszkole, szkołę przedkłada Burmistrzowi Gminy Mosina w terminie do 31 stycznia następnego roku lub w przypadku, gdy przedszkole, szkoła kończy działalność w trakcie roku, w terminie 30 dni od dnia zakończenia działalności.
7. W ramach rozliczenia, w terminie do 31 marca, podmiotowi uprawnionemu przekazuje się wyrównanie kwoty należnej za rok poprzedni.
8. W przypadku likwidacji szkoły lub przedszkola z § 1 i występującej nadpłaty dotacji, podmiot prowadzący szkołę lub przedszkole zobowiązany jest w terminie do 31 marca do zwrotu kwoty nadpłaconej za rok poprzedni.
§ 6.
1. Burmistrzowi Gminy przysługuje prawo kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji.
2. Kontrolę prawidłowości wykorzystania dotacji przeprowadzają pracownicy Urzędu Miejskiego w Mosinie na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Gminy Mosina, określającego:
a) numer upoważnienia,
b) imię i nazwisko osoby kontrolującej,
c) nazwę jednostki kontrolującej,
d) temat kontroli,
e) termin kontroli.
3. Pracownicy Urzędu mają prawo wstępu do pomieszczeń jednostki oraz wglądu do prowadzonej przez nią dokumentacji organizacyjnej i finansowej.
4. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół, który po jednym egzemplarzu otrzymują kontrolowana jednostka i Burmistrz Gminy Mosina.
5. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, nienależnie pobrana dotacja podlega zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
6. Kontrolę, o której mowa w ust. 2, przeprowadza się po uprzednim powiadomieniu podmiotu prowadzącego przedszkole/szkołę o zakresie kontroli, przewidywanym czasie kontroli oraz miejscu przeprowadzenia kontroli. Powiadomienia dokonuje się nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem kontroli.
§ 7.
Traci moc uchwała nr XXIII/139/07 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych prowadzonych na terenie Gminy Mosina, uchwała nr XIX/84/07 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 12 września 2007 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych przedszkoli prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne na terenie Gminy Mosina.
§ 8.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mosina.
§ 9.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
UZASADNIENIE
Zgodnie z przytoczonymi na wstępie uchwały przepisami prawa, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest ustalić tryb udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy dla przedszkoli publicznych, prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne oraz przedszkoli i szkół niepublicznych, prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne inne niż jednostka samorządu terytorialnego. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest również do ustalenia trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest w pełni uzasadnione.
Załącznik nr 1 do uchwały nr LVI/385/10.pdf
Załącznik nr 2 do uchwały nr LVI/385/10.pdf
Załącznik nr 3 do uchwały nr LVI/385/10.pdf
Załącznik nr 4 do uchwały nr LVI/385/10.pdf
Uchwała nr LVI/384/10 w sprawie budżetu Gminy Mosina na rok 2010.
UCHWAŁA NR LVI/384/10
RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE
z dnia 25 lutego 2010 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu Gminy Mosina na rok 2010
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8. marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póżn. zm.) oraz art. 212 w związku z art. 233 pkt. 3, art. 222, i art. 258 ustawy z dnia 27. sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240.), Rada Miejska w Mosinie uchwala, co następuje:
W uchwale nr LIV/376/09 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie budżetu Gminy Mosina na rok 2010 wprowadza się następujące zmiany:
§ 1.
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§1. Ustala się dochody budżetu na rok 2010 w wysokości
|
69.940.015,12 zł
|
1) dochody bieżące w kwocie 56.292.629,12 zł,
|
|
2) dochody majątkowe w kwocie 13.647.386,00 zł.
|
|
2. Dochody budżetu określa załącznik nr 1
|
|
3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
|
|
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji
rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości
5.622.409,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 5
|
|
2) dotacje celowe na realizację zadań wspólnych
realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi
jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości
212.200,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 4.”
|
|
2) W § 2 ust. 1, 2, 3 i 5 otrzymuje brzmienie:
„1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2010 w wysokości
|
83.340.015,12 zł
|
2. Wydatki budżetu określa załącznik nr 2
|
|
3. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:
|
|
1) Wydatki bieżące w wysokości 54.080.771,81 zł,
|
|
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
|
23.078.116.12 zł
|
b) dotacje dla podmiotów należących do sektora finansów
publicznych i spoza sektora finansów publicznych
– zgodnie z załącznikiem nr 5a
|
6.791.574,00 zł
|
c) wydatki na obsługę długu
|
970.000,00 zł
|
d) wydatki z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji
|
408.355,00 zł
|
2) Wydatki inwestycyjne – zgodnie z załącznikiem nr 6
|
29.232.443,31 zł
|
5. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:
|
|
1) Wydatki związane z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych ustawami w wysokości 5.622.409,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 5
|
2) Wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów
lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w
wysokości 392.200,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 4.”
|
|
|
|
3) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§5. Tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 90.000,00 zł,
2) celowe w wysokości 568.355,00 zł, w tym:
a) 150.000,00 zł przeznaczone na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania
kryzysowego,
b) 418.355,00 zł z tytułu udzielonego poręczenia dla MTBS Spółka z o.o. w Mosinie.”
4) skreśla się § 8.
5) W § 12 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) dokonywania przeniesień wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu,
w zakresie wydatków na wynagrodzenia i uposażenia ze stosunku pracy.”
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mosina.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i dotyczy roku budżetowego 2010.
U z a s a d n i e n i e
do uchwały z dnia 25 lutego 2010 r.
- Dochody
- Dział 600 Transport i łączność zwiększa się o kwotę 141.940,00 zł, w tym: zwiększenie dotacji o kwotę 125.400,00 zł otrzymanej od Starosty Poznańskiego na podstawie uchwały Nr 2397/2010 Zarządu Powiatu w Poznaniu z dnia 11 stycznia 2010 r. z przeznaczeniem na utrzymanie dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta Mosina – pismo z dnia 12 stycznia 2010 r. Nr WD.5541-3-2/2010, zwiększenie dotacji o kwotę 26.800,00 zł otrzymanej od Starosty Poznańskiego na podstawie pisma WD.5541-3-5/2010 z dnia 17.02.2010 r. przeznaczonej na dodatkowe koszty zimowego utrzymania dróg powiatowych w granicach miasta oraz zmniejszenie do kwoty 589.740,00 zł dotacji na wydatki majątkowe z tytułu dotacji celowej Wojewody Wielkopolskiego przeznaczonej na II etap budowy ul. Rzeczypospolitej Mosińskiej w Mosinie – pismo z dnia 27.01.2010 r. Nr FB.I-6.3011-8/10. W budżecie na rok 2010 zaplanowano szacunkowo kwotę 600.000,00 zł, co powoduje zmniejszenie dochodów majątkowych o kwotę 10.260,00 zł.
- Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększa się o kwotę 80.000,00 zł w związku z skorygowaniem wielkości wpływów opłaty adiacenckiej.
- Dział 852 Pomoc społeczna zwiększa się o kwotę 53.000,00 zł na podstawie zawiadomienia Wojewody Wielkopolskiego z dnia 28 stycznia 2010 r. Nr Fb.I-3.3011-10/10 o zwiększeniu dotacji celowej na realizację zadań własnych gminy w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania."
- Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – zwiększa się o kwotę 385.916,12 zł – źródłem zwiększenia tych dochodów jest ujęcie w budżecie przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, z czego kwota 916,12 zł stanowi stan początkowy środków na dzień 1 stycznia 2010 r., a 385.000,00 zł to planowane dochody z tytułu opłat, stanowiących wcześniej dochody GFOŚiGW, który z dniem 1 stycznia 2010 r. uległ likwidacji na podstawie ustawy z dnia 20 listopada 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 215, poz. 1664). Dochody te przeznaczone zostaną na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska.
Łączne zwiększenie dochodów wynosi 660.856,12 zł.
- Wydatki
- Dział 600 Transport i łączność zwiększa się o kwotę 141.940,00 zł, w tym: zwiększenie z tytułu dotacji w wysokości 125.400,00 zł otrzymanej od Starosty Poznańskiego na podstawie uchwały Nr 2397/2010 Zarządu Powiatu w Poznaniu z dnia 11 stycznia 2010 r. z przeznaczeniem na utrzymanie dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta Mosina – pismo z dnia 12 stycznia 2010 r. Nr WD.5541-3-2/2010, zwiększenie dotacji o kwotę 26.800,00 zł otrzymanej od Starosty Poznańskiego na podstawie pisma WD.5541-3-5/2010 z dnia 17.02.2010 r. przeznaczonej na dodatkowe koszty związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych w granicach miasta oraz określenie kwoty dotacji celowej Wojewody Wielkopolskiego przeznaczonej na II etap budowy ul. Rzeczypospolitej Mosińskiej w Mosinie – pismo z dnia 27 stycznia 2010 r. Nr FB.I-6.3011-8/10 do kwoty 589.740,00 zł. W budżecie na rok 2010 zaplanowano szacunkowo kwotę 600.000,00 zł. Pozostawiając wydatki majątkowe w dotychczasowej kwocie zmniejsza się wydatki bieżące o różnicę wynikającą ze zmniejszenia dotacji, tj. o 10.260,00 zł.
- Dział 758 Rezerwy ogólne i celowe – zwiększa się o kwotę 80.000,00 zł realizując tym samym wymóg art. 222 ust. 1 ustawy z dnia 27. sierpnia 2009 r. r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240), który stanowi, że w budżecie jednostki samorządu terytorialnego tworzy się rezerwę ogólną w wysokości nie niższej niż 0,1% i nie wyższej niż 1% wydatków budżetu. W budżecie na rok 2010 zapisano rezerwę ogólną w wysokości 10.000,00 zł. Powoduje to zmianę brzmienia §5 uchwały Nr LIV/376/09 z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie budżetu Gminy Mosina na rok 2010.
- Dział 851 Ochrona zdrowia zmniejsza się o kwotę 3.500,00 zł – jest to realizacja wskazania Kolegium RIO wynikająca z uchwały z dnia 27 stycznia 2010 r. Środki na zadania pożytku publicznego, które zostały zapisane w tym dziale 851 dotyczą wydatków na trzy projekty realizowane przez Stowarzyszenie „Pomocne Dłonie” w zakresie szeroko pojętej edukacji społecznej. Kwotę 3.500,00 zł przenosi się do działu 853.
- Dział 852 Pomoc społeczna zwiększa się o kwotę 53.000,00 zł, na podstawie zawiadomienia Wojewody Wielkopolskiego z dnia 28 stycznia 2010 r. Nr Fb.I-3.3011-10/10 o zwiększeniu dotacji celowej na realizację zadań własnych gminy w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania.” Ponadto dokonuje się przeniesień wydatków między paragrafami na wniosek OPS w Mosinie.
- Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększa się o kwotę 3.500,00 zł – środki przeniesione z działu 851.
- Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększa się o kwotę 370.916,12 zł, w tym: zwiększenie wydatków o kwotę 385.916,12 zł - środki przeznacza się na realizację zadań związanych z ochroną środowiska, w tym między innymi: utrzymanie zieleni, nowe nasadzenie drzew i krzewów, gospodarka odpadami – zbiórka surowców wtórnych, segregacja odpadów, wywóz pojemników, zbiórka padliny, „Sprzątanie Świata”, szkolenia i konkursy ekologiczne oraz zmniejszenie o kwotę 15.000,00 zł wydatków na realizację zadania publicznego w zakresie opieki nad zwierzętami w wyniku oszczędności po wyborze oferty. Kwotę tą przenosi się do działu 926.
- Dział 926 Kultura fizyczna i sport zwiększa się o kwotę 15.000,00 zł w wyniku przeniesienia z działu 900, z przeznaczeniem na realizację zadań pożytku publicznego w zakresie kultury fizycznej i sportu.
Łączne zwiększenie wydatków wynosi 660.856,12 zł.
Ustawa z dnia 20 listopada 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 215, poz. 1664) likwiduje Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Środki pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym funduszu stają się dochodami budżetu gminy i przeznaczone są na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej. W związku z powyższym skreśla się w uchwale budżetowej §8, dotyczący planu przychodów i wydatków GFOŚiGW. Dochody i wydatki zapisuje się odpowiednio w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.
Ponadto zgodnie z delegacją art. 258 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.o finansach publicznych zmienia się zakres upoważnienia dla Burmistrza Gminy, poprzez zmianę zapisów § 12 pkt 2 uchwały z 29 grudnia 2009 r.
Załączniki do uchwały nr LVI/384/10.pdf