6. Budowa ulicy Czereśniowej wraz z odwodnieniem w m. Mosina; etap II - odcinek od km 0+192 do km 0+325 wraz z odwodnieniem w ul. Łąkowej
Budowa ulicy Czereśniowej wraz z odwodnieniem w m.Mosina; etap II-odcinek od km 0+192 do km 0+325 wraz z odwodnieniem w ul. Łąkowej.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami
SIWZ
Załącznik nr 7 do SIWZ - Projekt umowy
Załącznik nr 8 do SIWZ - Przedmiar robót
Załącznik nr 9 do SIWZ- SSTWiOR
Załącznik nr 10 cz.1 do SIWZ- Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.2 do SIWZ- Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.3 do SIWZ- Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.4 do SIWZ- Dokumentacja projektowa
Ogłoszenie o zamówieniu
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
www.mosina.pl
Mosina:
Budowa ulicy Czereśniowej wraz z odwodnieniem w m. Mosina; etap II - odcinek od
km 0+192 do km 0+325 wraz z odwodnieniem w ul. Łąkowej
Numer ogłoszenia: 59088 - 2016; data zamieszczenia: 16.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy:
V
|
zamówienia
publicznego
|
|
zawarcia
umowy ramowej
|
|
ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
|
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Mosina , Pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina, woj. wielkopolskie, tel. 61
8109500, faks 61 8109558.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
www.mosina.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ulicy Czereśniowej wraz z odwodnieniem w m.
Mosina; etap II - odcinek od km 0+192 do km 0+325 wraz z odwodnieniem w ul.
Łąkowej.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty
budowlane: Budowa ulicy Czereśniowej wraz z odwodnieniem w m. Mosina; etap II -
odcinek od km 0+192 do km 0+325 wraz z odwodnieniem w ul. Łąkowej - budowa
jezdni, - budowa chodników, - budowa zjazdów, - budowa kanalizacji deszczowej
wraz z przyłączami, wraz z robotami towarzyszącymi, oznakowaniem robót w
terenie, obsługą geodezyjną z inwentaryzacją powykonawczą oraz ochroną
geodezyjnych punktów poligonowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
stanowią załączniki : - Przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ . -
Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 9 do SIWZ -
Dokumentacja projektowa - załącznik nr 10 do SIWZ Zamieszczone w dokumentacjach
projektowych, specyfikacjach technicznych lub innych dokumentach wymienione
nazwy producentów użyto jedynie w celu przykładowym. Wszędzie gdzie są one
wskazane , należy czytać w ten sposób, że towarzyszy im określenie lub
równoważne. Przez pojęcie lub równoważne Zamawiający rozumie oferowanie
materiałów gwarantujących realizację zadania w zgodzie z wydanym pozwoleniem na
budowę oraz zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od
założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie rozwiązań
równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu
zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji technicznej,
ani do zmiany ceny ani do naruszenia przepisów prawa. Jednocześnie wymogi muszą
być spełnione w zakresie: - gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj,
właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych); - charakteru użytkowego
(tożsamość funkcji); - parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane
techniczne, konstrukcje); - parametrów bezpieczeństwa użytkowania; - standardów
emisyjnych. W przypadku spełnienia powyższych warunków Zamawiający dopuszcza
stosowanie rozwiązań równoważnych. Jednocześnie Zamawiający informuje, że
ciężar dowodu spełnienia warunku: równoważności spoczywa na Wykonawcy..
II.1.5)
|
przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających
|
- Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
-
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00-8, 45.23.31.20-6, 45.31.62.13-1,
45.23.32.21-4, 45.23.11.00-6.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Ustala się
wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł słownie:
dziesięć tysięcy złotych.
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony,
jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1
robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie, przebudowie drogi
wraz z odwodnieniem o wartości minimum 350 000,00 zł brutto, w sposób
należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie
warunku w walucie innej niż wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca
przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa
Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub na
dzień podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu - w
przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - minimum: - 1 osoba
pełniąca funkcję kierownika budowy, posiadająca uprawnienia w
specjalności drogowej*, posiadająca minimum 3-letnie doświadczenie
zawodowe z uprawnieniami, - 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych*, posiadająca
minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe z uprawnieniami, - geodetą
posiadającym uprawnienia geodezyjne*, - w rozumieniu przepisów prawa
budowlanego i przepisów wykonawczych w/w uprawnienia mogą być spełniane
łącznie; *) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi w
zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia
wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz
Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych
przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2013, poz. 1409 ze zm.) oraz
ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U.
2008 r. nr 63, poz.394 z późn. zm).
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub
zdolność kredytową w wysokości min. 350 000,00 zł.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
- informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia;
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów
przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie
dysponował wykonawca:
- informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego
podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zgodnie z
art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest
udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji - 10
IV.2.2)
|
przeprowadzona
będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
|
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na
podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy , Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu
wykonania umowy, jeżeli niemożność dotrzymania pierwotnego terminu stanowi
konsekwencję: 1) konieczności wykonania zamówień dodatkowych, zgodnie z art. 67
ust. 1 pkt 5 Ustawy lub robót zamiennych, 2) przyczyn zależnych od
Zamawiającego, Organów Administracji, innych osób lub podmiotów, za których
działania nie odpowiada Wykonawca 3) siły wyższej, 4) warunków atmosferycznych
nie pozwalających na realizację robót, dla których określona odpowiednimi
normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych, 5) zmian
spowodowanych warunkami geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem
urządzeń podziemnych, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych),
archeologicznymi, wodnymi itp., odmiennymi od przyjętych w dokumentacji
projektowej tj. np.: wyższy poziom wody gruntowej, inny przebieg urządzenia
podziemnego, podziemna komora, której nie ma w planach itp. W powyższych
przypadkach termin wykonania umowy może ulec odpowiedniej zmianie - jeżeli przy
zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru
Wykonawcy nie można było uniknąć takiej zmiany o okres odpowiadający
wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z wyżej wymienionych powodów. 2. Roboty
zamienne mogą być realizowane wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody
Zamawiającego pod rygorem nieważności, poprzedzonej uzasadnionym pisemnym
zgłoszeniem przez Wykonawcę zakresu robót zamiennych. Dopuszczalne są roboty
zamienne w zakresie zmian materiałów, technologii, urządzeń na materiały,
technologie i urządzenia spełniające parametry techniczne lub na o wyższych
parametrach niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
dokumentacji technicznej i ofercie Wykonawcy. Uzasadnienie zmian - prawidłowa
realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów
technicznych i jakościowych robót. Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to
niezbędne do wykonania przedmiotu niniejszej umowy, polecać Wykonawcy na
piśmie: a) wykonanie rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w
dokumentacji projektowej, b) zwiększenie lub zmniejszenie ilości robót objętych
Kosztorysem Ofertowym, c) pominięcie jakichkolwiek robót w sytuacji, gdy ich
wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, z zasadami wiedzy technicznej i
obowiązującymi na dzień odbioru robot przepisami, wykonania przedmiotu umowy -
zwane jako roboty zaniechane, d) wykonanie nieprzewidzianych robót, niezbędnych
do zakończenia przedmiotu umowy, f) dokonanie zmiany kolejności wykonania
robót, określonej uaktualnionym harmonogramem rzeczowo-finansowym. 3.
Dopuszczalne są zmiany umowy w zakresie: 1) osób i adresów w niej wskazanych,
2) zmiany stawki podatku VAT, 3) zmian zakresu części zamówienia powierzonej do
wykonania przez Podwykonawców. 4. W przypadku zmiany albo rezygnacji z
podwykonawcy - jeżeli dotyczy ona podmiotu, na którego zasoby wykonawca
powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy , w celu
wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22
ust. 1 tej Ustawy, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany
inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym
niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Nie wymaga
sporządzenia aneksu do umowy zmiana osób oraz danych, o których mowa w §4 i 5.
W takim przypadku za wystarczające dla dokonania skutecznej zmiany umowy,
Strony uznawać będą przekazanie Wykonawcy przez Zamawiającego, w formie
pisemnej (pod rygorem nieważności), zgody na zmianę osób personelu Wykonawcy
lub powiadomienia o zmianie danych adresowych. 6. Zgodnie z art. 144 ust. 1
Ustawy dopuszcza się nieistotne zmiany umowy.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mosina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.03.2016 godzina 10:50, miejsce:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina pokój nr 107.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Otwarcie
ofert: 31.03.2016 r. o godz. 11:00, miejsce: Urząd Miejski w
Mosinie,
Pl.20 Października 1, 62-050 Mosina pokój nr 110.