Modernizacja świetlic wiejskich wraz z zagospodarowaniem przylegającego terenu - świetlica w Wiórku
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.mosina.pl
Mosina: Modernizacja świetlic wiejskich wraz z
zagospodarowaniem przylegającego terenu - świetlica w Wiórku.
Numer
ogłoszenia: 199032 - 2013; data zamieszczenia: 22.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCYI. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mosina , Pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina, woj.
wielkopolskie, tel. 61 8109500, faks 61 8109558.•·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIAII.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIAII.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Modernizacja świetlic wiejskich wraz z zagospodarowaniem
przylegającego terenu - świetlica w Wiórku..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane: Przedmiotem
zamówienia są roboty budowlane: Modernizacja świetlic wiejskich wraz z
zagospodarowaniem przylegającego terenu - świetlica w Wiórku, polegające na
modernizacji świetlicy sołeckiej obejmujące termomodernizację ścian
fundamentowych, zagospodarowanie terenu wokół budynku oraz przyłącze gazowe:
Zadanie: Modernizacja świetlicy sołeckiej w Wiórku (Wiórek, ul. Podleśna 12,
działka nr ewid. 38-3): wykonanie robót budowlanych obejmujące prace: ocieplenie
i izolacja ścian fundamentowych, opaska wokół budynku, altany drewniane z
nawierzchnią utwardzoną, ogrodzenie, tereny zielone - uzupełnienia. wykonanie
robót instalacyjnych obejmujące prace: instalacja cwu, instalacja c.o. z kotłem
gazowym, instalacja gazu:instalacja wewnętrzna,instalacja zewnętrzna. wraz z:
obsługą geodezyjną z inwentaryzacją powykonawczą, oznakowaniem robót w terenie,
ochroną geodezyjnych punktów poligonowych. Inwestycja realizowana przy
współfinansowaniu z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, Oś IV - LEADER.
Zamieszczone w dokumentacjach projektowych, specyfikacjach technicznych lub
innych dokumentach wymienione nazwy producentów użyto jedynie w celu
przykładowym. Wszędzie gdzie są one wskazane , należy czytać w ten sposób, że
towarzyszy im określenie lub równoważne. Pojęcie lub równoważne Zamawiający
rozumie przez oferowanie materiałów gwarantujących realizację zadania w zgodzie
z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniających uzyskanie parametrów
technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki zawierające: -
Przedmiary robót- załącznik nr 8 do SIWZ, - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne
wykonania i odbioru robót - załącznik nr 9 do SIWZ, - Dokumentacja projektowa -
załącznik nr 10 do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.20.00-5, 45.41.00.00-4, 45.32.00.00-6, 45.23.32.50-6,
45.34.20.00-6, 45.11.27.10-5, 45.33.11.00-7, 45.33.22.00-5, 45.33.30.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty
częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty
wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN
WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYMIII.1) WADIUMInformacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w
wysokości: 2 000,00 zł słownie: dwa tysiące złotych.
III.2) ZALICZKIIII.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW•·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadaniaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku•o
Zamawiający nie skonkretyzował tego warunku•·
III.3.2) Wiedza i doświadczenieOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku•o
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej
1 robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie
obiektu kubaturowego o wartości minimum 45 000,00 zł brutto, w sposób należyty
oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone•·
III.3.3) Potencjał technicznyOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku•o
Zamawiający nie skonkretyzował tego warunku•·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówieniaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku•o
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia - minimum: - 1 osoba pełniąca funkcję kierownika budowy, posiadająca
uprawnienia budowlane branży ogólnobudowlanej do kierowania robotami
budowlanymi, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów.•·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku•o
Zamawiający nie skonkretyzował tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE
MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWYIII.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę
warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu
lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy
roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu
na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków
udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w
realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu
w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznychJeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na
ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej
grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTYInne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)1.5 Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać
na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji
zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.SEKCJA IV: PROCEDURAIV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIAIV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.IV.2) KRYTERIA OCENY OFERTIV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.IV.3) ZMIANA UMOWYprzewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian1. Wykonawca ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu
wykonania przedmiotu umowy, jeżeli niemożność dotrzymania pierwotnego terminu
stanowi konsekwencję: 1) konieczności wykonania zamówień dodatkowych zgodnie z
art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych lub robót dodatkowych lub
zamiennych opóźniających lub wstrzymujących realizację robót zasadniczych -
termin może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu
wykonywania robót zasadniczych z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej
staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy okoliczności
tych nie można było wcześniej przewidzieć i nie można było uniknąć zmiany
terminu, 2) przyczyn zależnych od Zamawiającego lub Organów Administracji -
termin może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z
tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem
profesjonalnego charakteru Wykonawcy okoliczności tych nie można było wcześniej
przewidzieć i nie można było uniknąć zmiany terminu, 3) działania siły wyższej -
termin może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z
tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem
profesjonalnego charakteru Wykonawcy okoliczności tych nie można było wcześniej
przewidzieć i nie można było uniknąć zmiany terminu, 4) warunków atmosferycznych
nie pozwalających na realizację robót, dla których określona odpowiednimi
normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych, termin może ulec
zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu -
jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego
charakteru Wykonawcy okoliczności tych nie można było wcześniej przewidzieć i
nie można było uniknąć zmiany terminu, 5) zmian spowodowanych warunkami
geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem urządzeń podziemnych,
instalacji lub obiektów infrastrukturalnych), archeologicznymi, wodnymi itp.,
odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej tj. np.: wyższy poziom wody
gruntowej, inny przebieg urządzenia podziemnego, podziemna komora, której nie ma
w planach itp., termin może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub
opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z
uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy okoliczności tych nie można
było wcześniej przewidzieć i nie można było uniknąć zmiany terminu. 2. Wykonawca
może wystąpić z wnioskiem, o jakim mowa w ust. 1, na piśmie, nie później niż w
terminie 14 dni od zaistnienia powyższych okoliczności. 3. Roboty zamienne lub
dodatkowe mogą być realizowane wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody
Zamawiającego pod rygorem nieważności, poprzedzonej uzasadnionym pisemnym
zgłoszeniem przez wykonawcę zakresu robót zamiennych i dodatkowych. Dopuszczalne
są roboty zamienne w zakresie zmian materiałów, ilości robót, technologii,
urządzeń na materiały, technologie i urządzenia spełniające parametry techniczne
lub o wyższych parametrach niż określone w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia, dokumentacji technicznej i ofercie Wykonawcy. Uzasadnienie zmian -
prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie
optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót. 4. Dopuszczalne są
zmiany umowy w zakresie osób i adresów w niej wskazanych. Wykonawca może za
zgodą zamawiającego zmienić osobę wskazaną w § 4 na inną, spełniającą wymogi
określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5. Zgodnie z art. 144
Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dopuszcza się
nieistotne zmiany umowy.IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNEIV.4.1) Adres strony internetowej, na której
jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mosina.pl
Specyfikację istotnych warunków
zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20
Października 1 62-050 Mosina.IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 07.06.2013 godzina 11:50, miejsce: Urząd Miejski w Mosinie
Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina pokój nr 107.IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja realizowana przy współfinansowaniu z Programu
Rozwoju Obszarów Wiejskich, Oś IV - LEADER..IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu
Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej
przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie Otwarcie ofert: 07.06.2013 r. o godz. 12:00, miejsce: Urząd Miejski w
Mosinie,
Pl.20 Października 1, 62-050 Mosina pokój nr
110.
- SIWZ
- Załącznik nr 7 do SIWZ - Projekt umowy
- Załącznik nr 8 do SIWZ - Przedmiar
- Załącznik nr 9 cz.1 do SIWZ - SSTWiOR
- Załącznik nr 9 cz.2 do SIWZ - SSTWiOR
- Załącznik nr 9 cz.3 do SIWZ - SSTWiOR
- Załącznik nr 9 cz.4 do SIWZ - SSTWiOR
- Załącznik nr 9 cz.5 do SIWZ - SSTWiOR
- Załącznik nr 10 cz.1 do SIWZ - Projekt
- Załącznik nr 10 cz.2 do SIWZ - Projekt
- Załącznik nr 10 cz.3 do SIWZ - Projekt
- Załącznik nr 10 cz.4 do SIWZ -
Projekt
- Załącznik nr 10 cz.5 do SIWZ - Projekt
- Załącznik nr 10 cz.6 do SIWZ - Projekt
- Załącznik nr 10 cz.7 do SIWZ - Projekt
- Załącznik nr 10 cz.8 do SIWZ - Projekt
- Załącznik nr 10 cz.9 do SIWZ - Projekt