Urząd Miejski w Mosinie
Plac 20 Października 1
62-050 Mosina
____________________________________________________________
(nazwa i adres jednostki sektora finansów publicznych, w której jest zatrudniony audytor)
S P R A W O Z D A N I E
Z WYKONANIA PLANU AUDYTU ZA ROK 2023
1. Jednostka sektora finansów publicznych objęte audytem wewnętrznym
Lp. |
Nazwa jednostki |
1. |
Urząd Miejski w Mosinie, Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina |
2. |
Jednostki organizacyjne Gminy Mosina |
2. Podstawowe informacje o komórce audytu wewnętrznego
Lp. |
Imię i nazwisko osoby wykonującej zadania z zakresu audytu wewnętrznego, wg stanu na 31.12.2020 r. |
Nazwa stanowiska |
Numer telefonu |
Adres poczty elektronicznej |
Wymiar czasu pracy (w etatach) |
Kwalifikacje zawodowe, o których mowa w ustawie o finansach publicznych |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Joanna Lesicka |
Audytor wewnętrzny |
61 8109 504 |
joanna.lesicka @mosina.pl |
3/4 etatu |
Audytor wewnętrzny zgodnie z art. 286 ust. 1 pkt 5 lit. d) ustawy o finansach publicznych |
3. Samoocena
|
TAK/NIE |
Czy w roku sprawozdawczym dokonywano udokumentowanej samooceny audytu wewnętrznego? |
Tak
|
4. Wyniki przeprowadzonej analizy ryzyka
ZIDENTYFIKOWANE OBSZARY DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTKI Z OKREŚLENIEM SZACOWANEGO POZIOMU RYZYKA W DANYM OBSZARZE (Analiza ryzyka stanowi załącznik do Planu audytu wewnętrznego na 2023 rok)
Lp. |
Nazwa obszaru |
Typ obszaru działalności
Podstawowa/ Wspomagająca |
Poziom ryzyka
Wysoki/ Średni/ Niski |
1. |
Gospodarowanie mieniem oraz majątkiem |
Wspomagająca |
Wysoki |
2. |
Transport zbiorowy i drogi publiczne |
Podstawowa |
Średni |
3. |
Gospodarka finansowa - budżet gminy, dochody i wydatki budżetowe, dotacje i subwencje, organizacja rachunkowości i kontroli finansowej, sprawozdawczość |
Wspomagająca |
Wysoki |
4. |
Oświata |
Podstawowa |
Średni |
5. |
Zarządzanie kadrami, gospodarowanie zasobami urzędu i działalność pomocnicza |
Wspomagająca |
Średni |
6. |
Zamówienia publiczne |
Wspomagająca |
Wysoki |
7. |
Gospodarka komunalna |
Podstawowa |
Średni |
8. |
Bezpieczeństwo systemów informatycznych i ochrona danych osobowych |
Wspomagająca |
Wysoki |
9. |
Inwestycje i remonty |
Wspomagająca |
Wysoki |
10. |
Gospodarka przestrzenna, w tym planowanie strategiczne |
Podstawowa |
Wysoki |
11. |
Usługi społeczne |
Podstawowa |
Średni |
12. |
Ochrona środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej |
Podstawowa |
Wysoki |
13. |
Promocja gminy |
Wspomagająca |
Niski |
14. |
Porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli oraz ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa |
Podstawowa |
Średni |
5. Analiza zasobów osobowych, w roku sprawozdawczym:
1) Audytor wewnętrzny – 0,75 etatu.
Zatrudnienie w ramach systemu zadaniowego czasu pracy z art. 140 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).
2) Liczba dni roboczych w 2023 roku – 250.
3) Liczba osobodni dla stanowiska prowadzącego audyt wewnętrzny w 2023 roku – 188
(250 dni x 1 osoba x 0,75 etatu – 188 osobodni).
Lp. |
Zadania audytora wewnętrznego |
Zasoby ludzkie (liczba osobodni) - zgodnie z planem audytu na dany rok sprawozdawczy |
Zasoby ludzkie (liczba osobodni) – wykonanie |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Przeprowadzanie zadań audytowych |
82 |
65 |
2. |
Opracowanie technik przeprowadzania zadania audytowego |
10 |
4 |
3. |
Przeprowadzanie czynności sprawdzających |
20 |
10 |
4. |
Współpraca z innymi służbami kontrolnymi |
5 |
0 |
5. |
Czynności organizacyjne, w tym planowanie i sprawozdawczość |
10 |
4 |
6. |
Szkolenia i rozwój zawodowy |
6 |
4 |
7. |
Urlopy |
20 |
31 |
8. |
Czynności doradcze |
30 |
70 |
9. |
Inne działania |
5 |
0 |
10. |
Absencje pracowników – w związku z chorobą i opieką nad członkiem rodziny, urlop okolicznościowy, inne |
0 |
0 |
Ogółem liczba osobodni |
188 |
188 |
6. Realizacja audytu wewnętrznego w 2023 roku
6.1 Przeprowadzone zadania zapewniające:
Lp. |
Temat zadania zapewniającego |
Nazwa obszaru |
Czas przeprowadzenia zadania zapewniającego (w osobodniach) |
|
|
|
|
plan |
wykonanie |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Bezpieczeństwo teleinformatyczne Urzędu Miejskiego w Mosinie – etap II (w tym audyt bezpieczeństwa informacji KRI) |
Bezpieczeństwo systemów informatycznych i ochrona danych osobowych |
22 |
30 |
2. |
Ocena gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości |
Gospodarowanie mieniem oraz majątkiem |
35 |
15 |
3. |
Proces udzielania zamówień publicznych powyżej 130 000,00 zł (bez podatku od towaru i usług) w zakresie dostaw, usług i robót budowalnych |
Zamówienia publiczne |
25 |
20 |
Ogółem liczba osobodni |
82 |
65 |
6.2 Przeprowadzone czynności doradcze:
Lp. |
Rodzaj czynności doradczych |
Czas przeprowadzenia czynności doradczych (w osobodniach) |
|
|
|
plan |
wykonanie |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Administrowanie gminnym zasobem lokalowym przez ZUK w ramach porozumienia w odniesieniu do obsługi finansowo – księgowej. |
15 |
10 |
2. |
Gospodarowanie i prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie. |
15 |
20 |
3. |
Według zapotrzebowania zgłoszonego przez Burmistrza Gminy, w tym: Prawidłowość rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020 i WRPO na lata 2014+ |
0 |
40 |
Ogółem liczba osobodni |
30 |
70 |
6.3 Zrealizowane czynności sprawdzające:
Lp. |
Temat zadania zapewniającego, którego dotyczą czynności sprawdzające |
Nazwa obszaru |
Czas przeprowadzenia czynności sprawdzających |
|
|
|
|
plan |
wykonanie |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Przegląd przyjętych i stosowanych zasad rachunkowości w Urzędzie Miejskim w Mosinie |
Gospodarka finansowa – budżet gminy, dochody i wydatki budżetowe, dotacje i subwencje, organizacja rachunkowości i kontroli finansowej, sprawozdawczość |
10 |
5 |
2. |
Ocena prawidłowości realizacji zadań w zakresie wydawania decyzji o udzieleniu zezwolenia na zajęcie pasa drogowego |
Transport zbiorowy i drogi publiczne |
10 |
5 |
Ogółem liczba osobodni |
20 |
10 |
7.Cykl audytu wyrażony w latach (wyraża on stosunek zidentyfikowanych obszarów ryzyka do liczby zadań realizowanych w danym roku)
Liczba zidentyfikowanych obszarów ryzyka (zgodnie z planem audytu) - 14
Liczba zrealizowanych zadań audytowych - 3
Cykl audytu (w latach) - 5
28.01.2024 r.
………………… ……………………………………................
(data) (podpis i pieczęć audytora wewnętrznego)
……………………………………................
(podpis i pieczęć kierownika jednostki)