Sprawozdanie z wykonania planu audytu

 

 

 

Urząd Miejski w Mosinie

Plac 20 Października 1

62-050 Mosina

____________________________________________________________

(nazwa i adres jednostki sektora finansów publicznych, w której jest zatrudniony audytor)

 

 

 

S P R A W O Z D A N I E

Z WYKONANIA PLANU AUDYTU ZA ROK 2023

 1. Jednostka sektora finansów publicznych objęte audytem wewnętrznym

 

Lp.

Nazwa jednostki

1.

Urząd Miejski w Mosinie, Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina

2.

Jednostki organizacyjne Gminy Mosina

 

 2. Podstawowe informacje o komórce audytu wewnętrznego

 

Lp.

Imię i nazwisko osoby wykonującej zadania

z zakresu audytu wewnętrznego,

wg stanu na 31.12.2020 r.

Nazwa stanowiska

Numer telefonu

Adres poczty elektronicznej

Wymiar czasu pracy

(w etatach)

Kwalifikacje zawodowe,

o których mowa

w ustawie

o finansach publicznych

1

2

3

4

5

6

7

1.

Joanna Lesicka

Audytor wewnętrzny

61 8109 504

joanna.lesicka

@mosina.pl

3/4 etatu

Audytor wewnętrzny zgodnie z art. 286 ust. 1 pkt 5 lit. d) ustawy o finansach publicznych

 

 3.  Samoocena

 

 

TAK/NIE

Czy w roku sprawozdawczym dokonywano udokumentowanej samooceny audytu wewnętrznego?

 

Tak

 

 

 4.     Wyniki przeprowadzonej analizy ryzyka

 

ZIDENTYFIKOWANE OBSZARY DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTKI Z OKREŚLENIEM SZACOWANEGO POZIOMU RYZYKA W DANYM OBSZARZE (Analiza ryzyka stanowi załącznik do Planu audytu wewnętrznego na 2023 rok)

 

Lp.

Nazwa obszaru

Typ obszaru działalności

 

Podstawowa/

Wspomagająca

Poziom ryzyka

 

Wysoki/

Średni/

Niski

1.

Gospodarowanie mieniem oraz majątkiem

Wspomagająca

Wysoki

2.

Transport zbiorowy i drogi publiczne

Podstawowa

Średni

3.

Gospodarka finansowa - budżet gminy, dochody i wydatki budżetowe, dotacje i subwencje, organizacja rachunkowości i kontroli finansowej, sprawozdawczość

Wspomagająca

Wysoki

4.

Oświata

Podstawowa

Średni

5.

Zarządzanie kadrami, gospodarowanie zasobami urzędu i działalność pomocnicza

Wspomagająca

Średni

6.

Zamówienia publiczne

Wspomagająca

Wysoki

7.

Gospodarka komunalna

Podstawowa

Średni

8.

Bezpieczeństwo systemów informatycznych i ochrona danych osobowych

Wspomagająca

Wysoki

9.

Inwestycje i remonty

Wspomagająca

Wysoki

10.

Gospodarka przestrzenna, w tym planowanie strategiczne

Podstawowa

Wysoki

11.

Usługi społeczne

Podstawowa

Średni

12.

Ochrona środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej

Podstawowa

Wysoki

13.

Promocja gminy

Wspomagająca

Niski

14.

Porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli oraz ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa

Podstawowa

Średni

 

5.     Analiza zasobów osobowych, w roku sprawozdawczym:

 

1)     Audytor wewnętrzny – 0,75 etatu.

Zatrudnienie w ramach systemu zadaniowego czasu pracy z art. 140 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).

2)     Liczba dni roboczych w 2023 roku – 250.

3)     Liczba osobodni dla stanowiska prowadzącego audyt wewnętrzny w 2023 roku – 188

(250 dni x 1 osoba x 0,75 etatu – 188 osobodni).

 

Lp.

Zadania audytora wewnętrznego

Zasoby ludzkie (liczba osobodni) - zgodnie z planem audytu na dany rok sprawozdawczy

Zasoby ludzkie

(liczba osobodni) – wykonanie

1

2

3

4

1.

Przeprowadzanie zadań audytowych

82

65

2.

Opracowanie technik przeprowadzania zadania audytowego

10

4

3.

Przeprowadzanie czynności sprawdzających

20

10

4.

Współpraca z innymi służbami kontrolnymi

5

0

5.

Czynności organizacyjne, w tym planowanie i sprawozdawczość

10

4

6.

Szkolenia i rozwój zawodowy

6

4

7.

Urlopy

20

 31

8.

Czynności doradcze

30

70

9.

Inne działania

5

0

10.

Absencje pracowników – w związku z chorobą i opieką nad członkiem rodziny, urlop okolicznościowy, inne

0

0

Ogółem liczba osobodni

188

188

6.     Realizacja audytu wewnętrznego w 2023 roku

6.1  Przeprowadzone zadania zapewniające:

 

Lp.

Temat zadania zapewniającego

Nazwa obszaru

Czas przeprowadzenia zadania zapewniającego

(w osobodniach)

 

 

 

plan

wykonanie

1

2

3

4

5

1.

Bezpieczeństwo teleinformatyczne Urzędu Miejskiego w Mosinie – etap II (w tym audyt bezpieczeństwa informacji KRI)

Bezpieczeństwo systemów informatycznych i ochrona danych osobowych

22

 30

2.

Ocena gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości

Gospodarowanie mieniem oraz majątkiem

35

15

3.

Proces udzielania zamówień publicznych powyżej 130 000,00 zł (bez podatku od towaru i usług) w zakresie dostaw, usług i robót budowalnych

Zamówienia publiczne

25

20

Ogółem liczba osobodni

 82

 65

 

6.2 Przeprowadzone czynności doradcze:

 

Lp.

Rodzaj czynności doradczych

Czas przeprowadzenia czynności doradczych

(w osobodniach)

 

 

plan

wykonanie

1

2

3

4

1.

Administrowanie gminnym zasobem lokalowym przez ZUK w ramach porozumienia w odniesieniu do obsługi finansowo – księgowej.

15

10

2.

Gospodarowanie i prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie.

15

20

3.

Według zapotrzebowania zgłoszonego przez Burmistrza Gminy, w tym: Prawidłowość rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020 i WRPO na lata 2014+

0

40

Ogółem liczba osobodni

30

70

 

6.3 Zrealizowane czynności sprawdzające:

 

Lp.

Temat zadania zapewniającego, którego dotyczą czynności sprawdzające

Nazwa obszaru

Czas przeprowadzenia czynności sprawdzających
(w osobodniach)

 

 

 

plan

wykonanie

1

2

3

4

5

1.

Przegląd przyjętych i stosowanych zasad rachunkowości w Urzędzie Miejskim w Mosinie

Gospodarka finansowa – budżet gminy, dochody i wydatki budżetowe, dotacje i subwencje, organizacja rachunkowości i kontroli finansowej, sprawozdawczość

10

5

2.

Ocena prawidłowości realizacji zadań w zakresie wydawania decyzji o udzieleniu zezwolenia na zajęcie pasa drogowego

Transport zbiorowy i drogi publiczne

10

5

Ogółem liczba osobodni

20

10

 7.Cykl audytu wyrażony w latach (wyraża on stosunek zidentyfikowanych obszarów ryzyka do liczby zadań realizowanych w danym roku)

 

Liczba zidentyfikowanych obszarów ryzyka (zgodnie z planem audytu)                  - 14

Liczba zrealizowanych zadań audytowych                                                                 - 3

Cykl audytu (w latach)                                                                                                 - 5

 

 

                              28.01.2024 r.

                      …………………                                                                     ……………………………………................

                           (data)                                                                          (podpis i pieczęć audytora wewnętrznego)

 

 

 

                                                                                                       ……………………………………................

                                                                                                                (podpis i pieczęć kierownika jednostki)