Zarządzenie Nr FB.00501.375.2016 z dnia 20.12.2016 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Zarządzenie Nr FB.00501.375.2016
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia
20.12.2016
w sprawie
przeprowadzenia inwentaryzacji
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września
1994r. o rachunkowości ( Dz. U. z 2016 poz.1047 z późn. zm. ) oraz § 27 ust.2 Instrukcji w
sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad
odpowiedzialności za powierzone mienie Gminy Mosina dla Urzędu Miejskiego w
Mosinie zarządzam co następuje:
§ 1.
Przeprowadzenie
inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miejskim w Mosinie
przez
komisję inwentaryzacyjną w wyznaczonym w
Zarządzeniu Burmistrza Gminy Mosina Nr
FB.00501.93.2015 składzie osobowym:
1) Julia
Olejniczak-Kowalska - przewodnicząca komisji,
2)
Agnieszka Fajfer- członek komisji,
3)
Małgorzata Pietrzak-Doruch - członek komisji
w
terminie od dnia 28.12.2016r. do dnia 10.01.2017r.
§ 2.
Powołuje się dwa zespoły spisowe dla
przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Mosinie.
1.
Zespół
spisowy w składzie osobowym:
1) Julia
Olejniczak-Kowalska - przewodnicząca zespołu spisowego,
2) Agnieszka
Fajfer - członek zespołu spisowego,
3) Małgorzata
Pietrzak-Doruch - członek zespołu spisowego,
dla przeprowadzenia
inwentaryzacji następujących składników majątkowych:
a) środki
trwałe i wyposażenie, z wyłączeniem sprzętu informatycznego,
b) środki
pieniężne na rachunkach bankowych,
c) należności
i zobowiązania,
d) środki
trwałe w budowie,
e) druki
ścisłego zarachowania
w Urzędzie
Miejskim w Mosinie według stanu na dzień 31 grudnia 2016r.
2.
Zespół
spisowy w składzie osobowym:
1) Bartosz
Dmochowski - przewodniczący zespołu spisowego,
2) Agnieszka
Fajfer - członek zespołu spisowego,
3) Małgorzata
Pietrzak-Doruch - członek zespołu spisowego,
dla przeprowadzenia
inwentaryzacji sprzętu informatycznego w Urzędzie Miejskim w Mosinie według
stanu na dzień 31 grudnia 2016r.
§ 3.
1. Składniki
majątkowe wymienione w § 2 ust.1 lit.a
należy spisać na arkuszach spisu z natury,
2. Inwentaryzację
składników majątku wymienionych w § 2 ust.1 lit.b należy przeprowadzić w drodze weryfikacji salda i porównania z danymi z księgi oraz potwierdzeniem
salda z bankiem,
3. Inwentaryzację
składników majątku wymienionych w § 2 ust.1 lit.cnależy przeprowadzić w
drodze uzyskania potwierdzenia sald od
kontrahentów lub weryfikacji sald kont księgowych,
4. Inwentaryzację
składników majątku wymienionych w §2 ust.1 lit.d należy przeprowadzić przez
porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w
drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy;
pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach,
5. Inwentaryzację
składników majątku wymienionych w § 2 ust.1 lit.e należy przeprowadzić w
drodze komisyjnego przeliczenia druków
ścisłego zarachowania.
6. Inwentaryzację
składnikówmajątku wymienionych w § 2 ust.2 należy spisać na arkuszach spisu z
natury.
§ 4.
Arkusze spisowe pobiorą przewodniczący zespołów spisowych
z Referatu Finansowo - Budżetowego w terminie do dnia 28.12.2016r.
§ 5.
Zobowiązuję komisję do:
1) Przeprowadzenia
inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
2) Przestrzegania
ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów
postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy,
inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie.
3) Sporządzenia
rozliczenia inwentaryzacji.
4) Przekazania
kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Referatu Finansowo- Budżetowego w
terminie 5 dni po zakończeniu inwentaryzacji.
§ 6.
Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe,
dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 7.
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi.
§ 8.
Zarządzenie
obowiązuje z dniem podpisania.