Zarządzenie Nr OPS.00501.79.2011 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 19.05.2011r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Zarządzenie

Nr OPS.00501.79.2011

Burmistrza Gminy Mosina

z dnia 19.05.2011r.

 

 

w sprawie powołania  Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

 

            Na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70,poz. 473 z późn. zm.) w związku z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam co następuje:

 

§ 1.

 

Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w następującym składzie:

1. Aleksandra Sawala                  - Przewodnicząca Komisji

2. Barbara Lulka                          - Sekretarz Komisji

3. Elżbieta Konieczna                  - Członek Komisji

4. Lidia Skupin-Wójtowska         - Członek Komisji

5. Jolanta Szymczak                    - Członek Komisji

6. Danuta Nowak                        - Członek Komisji

7. Jacek Michalak                        - Członek Komisji

           

§ 2.

 

Podstawą działania Komisji, o której mowa w § 1 jest regulamin stanowiący załącznik do zarządzenia.

 

§ 3.

 

Członkowie Komisji sprawują swoją funkcję do czasu odwołania lub złożenia pisemnej rezygnacji.

 

§ 4.

 

Traci moc Zarządzenie Nr 17/I/2007 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 24 stycznia 2007r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zmienione Zarządzeniem Nr GZ 0151/432/09 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 14 lipca 2009 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 17/I/2007 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 24 stycznia 2007 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Zarządzeniem Nr GZ/0151/613/2010 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniające Zarządzenie Nr 17/I/2007 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 24 stycznia 2007r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

  

§ 5.

 

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Mosinie.

 

§ 6.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Załącznik

do Zarządzenia Nr OPS.00501.79.2011

Burmistrza Gminy Mosina

z dnia 19.05.2011r.

 

REGULAMIN

DZIAŁANIA GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W MOSINIE

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

 

Regulamin Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mosinie zwany dalej „Regulaminem” określa zadania, organizację wewnętrzną i tryb pracy Komisji.

 

§ 2.

 

1.      Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mosinie zwana dalej „Komisją” inicjuje, opiniuje oraz prowadzi działania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych, a w szczególności:

1)      podejmuje czynności zmierzające do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,

2)      kieruje na badania przez biegłych: psychologa i psychiatrę w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego,

3)      kieruje do sądów rejonowych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu w zakładzie lecznictwa odwykowego,

4)      inicjuje działania zmierzające do zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,

5)      organizuje pomoc psychospołeczną i prawną dla rodzin, w których występują problemy alkoholowe, a w szczególności ochronę przed przemocą w rodzinie,

6)      prowadzi profilaktyczną działalność informacyjną i edukacyjną dla mieszkańców gminy, a w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzi pozalekcyjne zajęcia sportowe, a także działania na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych,

7)      podejmuje działania zmierzające do współpracy z instytucjami, stowarzyszeniami i osobami fizycznymi, służące  rozwiązywaniu problemów alkoholowych,

8)      podejmuje interwencje w związku z naruszaniem przepisów dotyczących zakazu reklamy i promocji napojów alkoholowych,

9)      opiniuje wnioski o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Gminy,

10)  przeprowadza kontrole przestrzegania zasad i warunków korzystania z wydanych przez Burmistrza Gminy Mosina zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

2.      Realizując swoje zadania, Komisja współpracuje z samorządem gminnym, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi, instytucjami oświatowymi, Policją oraz Kościołem.

 

Rozdziału  II

Skład i zasady działania komisji

 

§ 3.

 

1.    W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i
     rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.    Komisja składa się z przewodniczącego, sekretarza oraz członków w liczbie ustalonej
     przez Burmistrza Gminy.

3.    Pracą komisji kieruje jej przewodniczący wybrany przez Burmistrza Gminy.
     Przewodniczący podpisuje korespondencję.

4.    W przypadku nieobecności przewodniczącego pracą kieruje sekretarz, który podpisuje
     w zastępstwie korespondencję.

5.    W   przypadku    nieobecności     przewodniczącego i sekretarza Komisji, pracą kieruje
     wyznaczony   przez    przewodniczącego    w    formie     pisemnej   członek   Komisji,
     odpowiedzialny również za podpisywanie korespondencji.

§ 4.

 

  1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczącego w miarę potrzeb, jednak nie częściej jak 2 razy w miesiącu. Odstępstwem od tej zasady może być jedynie zwołanie komisji w przypadku opiniowania wniosku o jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych.
  2. Z posiedzenia komisji sporządzany jest protokół podpisywany przez przewodniczącego i sekretarza. W przypadku nieobecności przewodniczącego, protokół podpisuje sekretarz i jeden członek komisji.
  3. W przypadku nieobecności przewodniczącego i sekretarza protokół podpisuje dwóch członków Komisji, w tym  wyznaczony przez przewodniczącego.
  4. W posiedzeniu Komisji, na zaproszenie przewodniczącego, a w przypadku nieobecności przewodniczącego na zaproszenie sekretarza lub wyznaczonego przez przewodniczącego członka Komisji mogą uczestniczyć przedstawiciele różnych organizacji społecznych , zawodowych  oraz inne osoby.
  5. Opinia dotycząca zgodności lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych  wydawana jest w formie postanowienia, podpisanego przez wszystkich członków komisji biorących udział w posiedzeniu.

§ 5.

Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu osobowego Komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Komisji.

§ 6.

 

Członkowie Komisji zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej.

 

§ 7.

 

Zasady wynagradzania członków Komisji określa Rada Miejska.