Zarządzenie
Nr OPS.00501.79.2011
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 19.05.2011r.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70,poz. 473 z późn. zm.) w związku z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam co następuje:
§ 1.
Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w następującym składzie:
1. Aleksandra Sawala - Przewodnicząca Komisji
2. Barbara Lulka - Sekretarz Komisji
3. Elżbieta Konieczna - Członek Komisji
4. Lidia Skupin-Wójtowska - Członek Komisji
5. Jolanta Szymczak - Członek Komisji
6. Danuta Nowak - Członek Komisji
7. Jacek Michalak - Członek Komisji
§ 2.
Podstawą działania Komisji, o której mowa w § 1 jest regulamin stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 3.
Członkowie Komisji sprawują swoją funkcję do czasu odwołania lub złożenia pisemnej rezygnacji.
§ 4.
Traci moc Zarządzenie Nr 17/I/2007 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 24 stycznia 2007r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zmienione Zarządzeniem Nr GZ 0151/432/09 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 14 lipca 2009 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 17/I/2007 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 24 stycznia 2007 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Zarządzeniem Nr GZ/0151/613/2010 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniające Zarządzenie Nr 17/I/2007 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 24 stycznia 2007r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 5.
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Mosinie.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik
do Zarządzenia Nr OPS.00501.79.2011
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 19.05.2011r.
REGULAMIN
DZIAŁANIA GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W MOSINIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mosinie zwany dalej „Regulaminem” określa zadania, organizację wewnętrzną i tryb pracy Komisji.
§ 2.
1. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mosinie zwana dalej „Komisją” inicjuje, opiniuje oraz prowadzi działania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych, a w szczególności:
1) podejmuje czynności zmierzające do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,
2) kieruje na badania przez biegłych: psychologa i psychiatrę w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego,
3) kieruje do sądów rejonowych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu w zakładzie lecznictwa odwykowego,
4) inicjuje działania zmierzające do zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,
5) organizuje pomoc psychospołeczną i prawną dla rodzin, w których występują problemy alkoholowe, a w szczególności ochronę przed przemocą w rodzinie,
6) prowadzi profilaktyczną działalność informacyjną i edukacyjną dla mieszkańców gminy, a w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzi pozalekcyjne zajęcia sportowe, a także działania na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych,
7) podejmuje działania zmierzające do współpracy z instytucjami, stowarzyszeniami i osobami fizycznymi, służące rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
8) podejmuje interwencje w związku z naruszaniem przepisów dotyczących zakazu reklamy i promocji napojów alkoholowych,
9) opiniuje wnioski o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Gminy,
10) przeprowadza kontrole przestrzegania zasad i warunków korzystania z wydanych przez Burmistrza Gminy Mosina zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Realizując swoje zadania, Komisja współpracuje z samorządem gminnym, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi, instytucjami oświatowymi, Policją oraz Kościołem.
Rozdziału II
Skład i zasady działania komisji
§ 3.
1. W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i
rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Komisja składa się z przewodniczącego, sekretarza oraz członków w liczbie ustalonej
przez Burmistrza Gminy.
3. Pracą komisji kieruje jej przewodniczący wybrany przez Burmistrza Gminy.
Przewodniczący podpisuje korespondencję.
4. W przypadku nieobecności przewodniczącego pracą kieruje sekretarz, który podpisuje
w zastępstwie korespondencję.
5. W przypadku nieobecności przewodniczącego i sekretarza Komisji, pracą kieruje
wyznaczony przez przewodniczącego w formie pisemnej członek Komisji,
odpowiedzialny również za podpisywanie korespondencji.
§ 4.
§ 5.
Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu osobowego Komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Komisji.
§ 6.
Członkowie Komisji zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej.
§ 7.
Zasady wynagradzania członków Komisji określa Rada Miejska.