w sprawie zadań i kompetencji Burmistrza Gminy Mosina, powierzenia określonych spraw Gminy Mosina zastępcom Burmistrza Gminy Mosina i Sekretarzowi Gminy Mosina oraz zakresu zadań Skarbnika Gminy Mosina.
Na podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
W celu zapewnienia sprawnej realizacji zadań i kompetencji należących do Burmistrza jako organu wykonawczego gminy, powierza się prowadzenie w imieniu Burmistrza spraw określonych w załączniku do zarządzenia, zastępcom Burmistrza i Sekretarzowi oraz ustala się zakres zadań Skarbnika.
§ 2
- Zastępcy Burmistrza i Sekretarz wykonują zadania, o których mowa w § 1, a w szczególności podejmują decyzje i podpisują pisma stosując odpowiednio postanowienia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie
- Zakres umocowania zastępców Burmistrza i Sekretarza do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy, a także do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, wynika z udzielonych odrębnie pełnomocnictw i upoważnień.
- Zastępcy Burmistrza i Sekretarz okresowo informują Burmistrza o wykonaniu powierzonych im zadań.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się zastępcom Burmistrza, Sekretarzowi i Skarbnikowi oraz kierownikowi Referatu Organizacyjnego Urzędu.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
załącznik
do zarządzenia Nr 17
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 21 marca 2005 r.
ZADANIA I KOMPETENCJE
BURMISTRZA, ZASTĘPCÓW BURMISTRZA,
SEKRETARZA I SKARBNIKA GMINY MOSINA
§ 1
- Burmistrz Gminy Mosina Pani Zofia Springer realizuje następujące zadania:
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
- sprawowanie ogólnego nadzoru nad organizacją pracy i realizacją zadań powierzonych Urzędowi;
- informowanie mieszkańców o założeniach projektów uchwał i budżetu, kierunkach polityki społeczno - gospodarczej Gminy i wykorzystaniu środków budżetowych;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady i określanie sposobów ich realizacji;
- prowadzenie spraw z zakresu zwykłego zarządu majątkiem;
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- przygotowywanie i wykonywanie budżetu;
- wytyczanie kierunków polityki osobowej w Urzędzie;
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy, wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec Zastępców Burmistrza, Skarbnika, Sekretarza oraz pozostałych pracowników Urzędu;
- zapewnienie przestrzegania prawa przez pracowników Urzędu;
- koordynowanie działalności referatów;
- udzielanie kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych pełnomocnictw do zarządzania mieniem będącym w ich posiadaniu;
- upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz udzielanie pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy lub Urzędu;
- przedkładanie Wojewodzie uchwał organów Gminy i innych aktów prawnych wynikających z przepisów szczególnych;
- przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał budżetowych oraz uchwał dotyczących udzielenia Burmistrzowi absolutorium;
- przedkładanie Radzie Miejskiej sprawozdań z działalności finansowej Gminy;
- przedkładanie Radzie Miejskiej kandydatów na stanowiska Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy;
- podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskiwania środków do budżetu Gminy;
- zapewnianie opracowania planu operacyjnego ochrony przed powodzią, ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
- zapewnienie przestrzegania ochrony informacji niejawnych;
- nadzór nad prawidłowością zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane, udzielanych przez Urząd oraz gminne jednostki organizacyjne;
- wykonywanie innych zadań, zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, uchwały Rady oraz postanowienia obowiązujących regulaminów.
- Burmistrz nadzoruje pracę:
- Audytora Wewnętrznego;
- Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
- Radcy Prawnego;
- Asystenta ds. Mediów.
§ 2
- Do zakresu zadań I Zastępcy Burmistrza Gminy Mosina do spraw bezpieczeństwa, oświaty, działalności gospodarczej, ochrony zdrowia, spraw obywatelskich oraz obrony cywilnej Pana Stanisława Dębca należy prowadzenie spraw:
- porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej
i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;
- w zakresie zapobiegania i przeciwdziałania klęskom żywiołowym;
- obrony cywilnej i spraw obronnych;
- opieki zdrowotnej;
- profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
- pomocy społecznej i funkcjonowania jednostek pomocy społecznej;
- problematyki osób niepełnosprawnych;
- współpracy z organizacjami pozarządowymi i instytucjami w zakresie ochrony zdrowia i spraw społecznych;
- oświaty i wychowania dzieci i młodzieży;
- funkcjonowania gminnych placówek, o których mowa w ustawie o systemie oświaty;
- kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury;
- kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;
- nadzoru nad realizacją zadań dotyczących ewidencji ludności i ewidencji działalności gospodarczej, dokumentów tożsamości, zbiórek i zgromadzeń publicznych, zmian imion i nazwisk, obywatelstwa, powszechnego obowiązku obrony;
- nadzoru nad ewidencją zdarzeń stanu cywilnego;
- innych powierzonych przepisami i ustaleniami wewnętrznymi.
- Pan Stanisław Dębiec współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miejskiej
w Mosinie:
- Komisją Edukacji, Kultury i Sportu;
- Komisją Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa;
- Komisją Ochrony zdrowia i Pomocy Społecznej;
- Komisja Promocji Gminy i Współpracy Samorządowej.
- Pan Stanisław Dębiec nadzoruje pracę :
- Referatu Gotowości Cywilnej, Spraw Wojskowych i Obronnych;
- Referatu Spraw Obywatelskich;
- Referatu Działalności Gospodarczej i Ochrony Zdrowia;
- Referatu Oświaty;
- Straży Miejskiej;
- Komendanta Ochrony Przeciwpożarowej;
- Urzędu Stanu Cywilnego.
- Pan Stanisław Dębiec nadzoruje również pracę gminnych jednostek organizacyjnych,
takich jak: Ośrodek Sportu i Rekreacji, Miejski Ośrodek Kultury, Ośrodek Pomocy
Społecznej, Miejska Biblioteka Publiczna, a także szkoły i przedszkola oraz jednostek
pomocniczych Gminy, takich jak sołectwa i osiedla.
§ 3
- Do zakresu zadań II Zastępcy Burmistrza do spraw inwestycji, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz ładu przestrzennego Gminy Mosina Pana Bogdana Robakowskiego należy prowadzenie spraw:
- opracowywania programów rozwoju infrastruktury technicznej Gminy oraz ich realizacji;
- gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
- inwestycji inżynierskich;
- ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
- wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;
- zieleni gminnej i zadrzewień;
- inwestycji z udziałem ludności;
- nadzoru nad funkcjonowaniem służb komunalnych;
- gospodarki rolnej;
- związanych ze schroniskiem dla zwierząt;
- cmentarzy gminnych ;
- wynikających z udziału Gminy w spółce "AQUANET" S.A.;
- opracowywania wniosków o dofinansowanie, dotacje i pożyczki z funduszy ochrony środowiska, Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych na remonty i inwestycje;
- przyjmowania i przekazywania informacji właściwym służbom o zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną i nadzór działań profilaktycznych w tym zakresie;
- z zakresu łowiectwa i ochrony zwierzyny łownej;
- koordynacji działań związanych z zarządzaniem Gminnym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
- pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych na projekty obiektów sportowych, rekreacyjnych i turystycznych;
- gospodarowania komunalnymi lokalami użytkowymi;
- inwentaryzacji mienia komunalnego;
- ewidencji spółek z udziałem Gminy;
- związanych z nadzorem właścicielskim nad spółkami z udziałem Gminy;
- nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego przekazanego Gminie w wyniku przekształceń jednostek komunalnych, decyzji administracyjnych i czynności cywilnoprawnych.
- wykonywania kompetencji kierownika jednostki przewidzianych przepisami dotyczącymi zamówień publicznych;
- innych powierzonych przepisami i ustaleniami wewnętrznymi.
- Pan Bogdan Robakowski współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miejskiej w Mosinie:
- Komisją Ochrony Środowiska i Rolnictwa;
- Komisją Inwestycji, Mienia komunalnego i Ładu Przestrzennego;
- Pan Bogdan Robakowski nadzoruje prace:
- Referatu Inwestycji;
- Referatu Planowania Przestrzennego i Budownictwa;
- Referatu Geodezji i Nieruchomości;
- Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
- Pan Bogdan Robakowski nadzoruje również pracę gminnej jednostki organizacyjnej: Zakładu Usług Komunalnych.
§ 4
- Do zakresu zadań Sekretarza Gminy Mosina Pani Marii Chodorowskiej należy prowadzenie spraw:
- dotyczących kształtowania struktury organizacyjnej i zasad funkcjonowania Urzędu;
- wdrażania nowoczesnych metod organizacji pracy i zarządzania zasobami osobowymi;
- realizowania pod kierunkiem Burmistrza polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie;
- kształtowania sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienia właściwego obiegu informacji;
- czuwania nad prawidłową obsługą mieszkańców w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, przestrzegania jednolitych zasad oraz respektowania obowiązujących terminów załatwiania spraw;
- zapewnienia prawidłowego przebiegu procesów legislacyjnych w Urzędzie;
- zapewnienia warunków organizacyjnych i materialno - technicznych dla działalności Urzędu, obejmującej także zadania promocji Gminy i działania z zakresu komunikacji społecznej;
- rozwijania i koordynowania procesu informatyzacji Urzędu;
- przyjmowania ustnych oświadczeń woli spadkodawców.
- realizacji umowy serwisu brokerskiego;
- innych, powierzonych Sekretarzowi, odrębnymi przepisami wewnętrznymi.
- Pani Maria Chodorowska nadzoruje prace:
- Referatu Organizacyjnego;
- Zespołu Informatyków;
- Biura Rady Miejskiej;
- Biura Obsługi Interesantów;
- Biura do spraw Promocji i Komunikacji Społecznej.
§ 5
- Do zakresu zadań Skarbnika Gminy Pani Ewy Marciniak należy prowadzenie spraw:
- w zakresie gospodarki finansowej Gminy;
- zapewnienia realizacji polityki finansowej Gminy;
- nadzorowania prac dotyczących przygotowania i realizacji budżetu Gminy, zapewnienia bieżącej kontroli jego wykonania;
- zapewnienia prowadzenia prawidłowej sprawozdawczości budżetowej;
- wykonywania powierzonych przez Burmistrza obowiązków głównego księgowego Urzędu;
- kontrasygnowania czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, udzielania innym osobom upoważnień do wykonywania kontrasygnaty;
- sprawowania nadzoru nad służbami finansowymi Urzędu;
- kierowania pracą referatu finansowo - budżetowego;
- podejmowania przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskiwania środków do budżetu Gminy;
- wymiaru i egzekucji podatków i opłat lokalnych;
- wykonywania innych zadań określonych w przepisach szczególnych.
- Pani Ewa Marciniak współpracuje z Komisją Budżetu i Finansów.
- Pani Ewa Marciniak nadzoruje prace:
- Referatu Finansowo - Budżetowego.