Referat Promocji i Kultury

Referat Promocji i Kultury (PR)
ul. Dworcowa 3; 62-050 Mosina
tel. 61 8109-557
II piętro, pok nr 3.5, 3.6 i 3.7
promocja@mosina.pl

 

Wykaz pracowników:

 

Zadania Referatu:
  1. Promowanie potencjału, osiągnięć i działań Gminy w kraju i za granicą, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie promocji, w tym:
    1. opracowanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych;
    2. dokumentowanie i rejestrowanie działań, wydarzeń i zmian zachodzących w Gminie oraz informowanie o nich;
    3. udział w krajowych i zagranicznych imprezach targowo-promocyjnych;
    4. współpraca z prasą lokalną i krajową, radiem i telewizją.
  2. Organizowanie pobytów delegacji zagranicznych oraz wyjazdów za granicę oficjalnych delegacji Gminy.
  3. Realizowanie i koordynowanie zadań w dziedzinie promocji walorów turystycznych Gminy, promocji turystycznej, kulturalnej, kultury fizycznej i sportu, profilaktyki zdrowotnej oraz gospodarczej i inwestycyjnej Gminy.
  4. Współpraca z miastami partnerskimi i pozyskiwanie nowych partnerów.
  5. Prowadzenie spraw związanych z członkostwem Gminy w stowarzyszeniach, związkach i organizacjach krajowych oraz międzynarodowych.
  6. Redagowanie i aktualizowanie treści informacyjnych i promocyjnych w internecie, prowadzenie oficjalnej strony miejskiej, stron tematycznych, profili w mediach społecznościowych i aplikacji informacyjnych.
  7. Prowadzenie kampanii społecznych kształtujących pozytywny wizerunek Gminy.
  8. Nadzór i współorganizowanie obchodów świąt i rocznic państwowych oraz regionalnych. Współudział przy instalowaniu dekoracji, oświetleń i innych obiektów na infrastrukturze i terenach należących do Gminy z okazji świąt i rocznic i innych uroczystości.
  9. Prowadzenie spraw związanych z wypełnianiem funkcji organizatora dla miejskich instytucji kultury.
  10. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi i pomocniczymi, stowarzyszeniami i innymi podmiotami w zakresie organizacji wydarzeń, koncertów, wystaw, pokazów. Współdziałanie ze społecznym ruchem kulturalnym, związkami twórczymi i innymi organizatorami życia kulturalnego w Gminie.
  11. Sporządzanie komunikatów, analiz i sprawozdań.
  12. Opracowywanie sprawozdań z pracy Burmistrza.
  13. Projektowanie graficzne i przygotowanie zgodne z wymogami technicznymi dla materiałów drukowanych, internetowych i multimedialnych przygotowywanych samodzielnie przez Referat, we współpracy z innymi Referatami Urzędu oraz przez jednostki organizacyjne i pomocnicze.
  14. Opracowywanie i koordynacja działań związanych z realizacją rocznych programów współpracy samorządu Gminy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym:
    1. powierzanie realizacji zadań publicznych po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert albo w trybach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
    2. kontrolowanie i ocena realizacji zadań pod względem prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na ich realizację.
  15. Realizacja procesu przygotowania i przeprowadzenia oraz promocja Budżetu Obywatelskiego.
  16. Przeprowadzanie procesu konsultacji społecznych, w tym we współpracy z Referatami merytorycznymi.
  17. Realizacja i promocja programu Mosińska Karta Mieszkańca, w tym pozyskiwanie partnerów do programu oraz przyjmowanie wniosków i wydawanie kart mieszkańcom.
  18. Koordynowanie działań związanych z dostępnością w świetle ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz zgodnie z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  19. Zadania z zakresu ochrony zdrowia:
    1. pomoc w organizowaniu badań profilaktycznych realizowanych przez inne jednostki;
    2. prowadzenie zapisów na badania profilaktyczne;
    3. promocja zadań ochrony zdrowia, organizowanie spotkań edukacyjnych promujących zdrowie.


Formularze wniosków:
  • n.d.