-
Promowanie potencjału, osiągnięć i działań Gminy w kraju i za granicą, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie promocji, w tym:
-
opracowanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych;
-
dokumentowanie i rejestrowanie działań, wydarzeń i zmian zachodzących w Gminie oraz informowanie o nich;
-
udział w krajowych i zagranicznych imprezach targowo-promocyjnych;
-
współpraca z prasą lokalną i krajową, radiem i telewizją.
-
Organizowanie pobytów delegacji zagranicznych oraz wyjazdów za granicę oficjalnych delegacji Gminy.
-
Realizowanie i koordynowanie zadań w dziedzinie promocji walorów turystycznych Gminy, promocji turystycznej, kulturalnej, kultury fizycznej i sportu, profilaktyki zdrowotnej oraz gospodarczej i inwestycyjnej Gminy.
-
Współpraca z miastami partnerskimi i pozyskiwanie nowych partnerów.
-
Prowadzenie spraw związanych z członkostwem Gminy w stowarzyszeniach, związkach i organizacjach krajowych oraz międzynarodowych.
-
Redagowanie i aktualizowanie treści informacyjnych i promocyjnych w internecie, prowadzenie oficjalnej strony miejskiej, stron tematycznych, profili w mediach społecznościowych i aplikacji informacyjnych.
-
Prowadzenie kampanii społecznych kształtujących pozytywny wizerunek Gminy.
-
Nadzór i współorganizowanie obchodów świąt i rocznic państwowych oraz regionalnych. Współudział przy instalowaniu dekoracji, oświetleń i innych obiektów na infrastrukturze i terenach należących do Gminy z okazji świąt i rocznic i innych uroczystości.
-
Prowadzenie spraw związanych z wypełnianiem funkcji organizatora dla miejskich instytucji kultury.
-
Współpraca z jednostkami organizacyjnymi i pomocniczymi, stowarzyszeniami i innymi podmiotami w zakresie organizacji wydarzeń, koncertów, wystaw, pokazów. Współdziałanie ze społecznym ruchem kulturalnym, związkami twórczymi i innymi organizatorami życia kulturalnego w Gminie.
-
Sporządzanie komunikatów, analiz i sprawozdań.
-
Opracowywanie sprawozdań z pracy Burmistrza.
-
Projektowanie graficzne i przygotowanie zgodne z wymogami technicznymi dla materiałów drukowanych, internetowych i multimedialnych przygotowywanych samodzielnie przez Referat, we współpracy z innymi Referatami Urzędu oraz przez jednostki organizacyjne i pomocnicze.
-
Opracowywanie i koordynacja działań związanych z realizacją rocznych programów współpracy samorządu Gminy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym:
-
powierzanie realizacji zadań publicznych po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert albo w trybach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
-
kontrolowanie i ocena realizacji zadań pod względem prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na ich realizację.
-
Realizacja procesu przygotowania i przeprowadzenia oraz promocja Budżetu Obywatelskiego.
-
Przeprowadzanie procesu konsultacji społecznych, w tym we współpracy z Referatami merytorycznymi.
-
Realizacja i promocja programu Mosińska Karta Mieszkańca, w tym pozyskiwanie partnerów do programu oraz przyjmowanie wniosków i wydawanie kart mieszkańcom.
-
Koordynowanie działań związanych z dostępnością w świetle ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz zgodnie z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
-
Zadania z zakresu ochrony zdrowia:
-
pomoc w organizowaniu badań profilaktycznych realizowanych przez inne jednostki;
-
prowadzenie zapisów na badania profilaktyczne;
-
promocja zadań ochrony zdrowia, organizowanie spotkań edukacyjnych promujących zdrowie.