Zarządzenie Nr 6/XII/2006 z dnia 7 grudnia 2006r.

ZARZĄDZENIE NR 6/XII /2006
BURMISTRZA GMINY MOSINA
z dnia 7 grudnia 2006 r.
 
w sprawie zadań i kompetencji Burmistrza Gminy Mosina, powierzenia określonych spraw Gminy Mosina zastępcom Burmistrza Gminy Mosina i Sekretarzowi Gminy Mosina oraz zakresu zadań Skarbnika Gminy Mosina.
 
Na podstawie art. 33 ust. 3, 4 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
 
§ 1
 
W celu zapewnienia sprawnej realizacji zadań i kompetencji należących do Burmistrza jako organu wykonawczego gminy, powierza się prowadzenie w imieniu Burmistrza spraw określonych w załączniku do zarządzenia, zastępcom Burmistrza i Sekretarzowi oraz ustala się zakres zadań Skarbnika.
 
§ 2 
  1. Zastępcy Burmistrza i Sekretarz wykonują zadania, o których mowa w § 1, a w szczególności podejmują decyzje i podpisują pisma stosując odpowiednio postanowienia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie.
  2. Zakres umocowania zastępców Burmistrza i Sekretarza do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy, a także do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, wynika z udzielonych odrębnie pełnomocnictw i upoważnień.
  3. Zastępcy Burmistrza i Sekretarz okresowo informują Burmistrza o wykonaniu powierzonych im zadań.
 § 3
 
Wykonanie zarządzenia powierza się zastępcom Burmistrza, Sekretarzowi i Skarbnikowi oraz kierownikowi Referatu Organizacyjnego Urzędu.
 
§ 4
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
 
załącznik
do zarządzenia Nr 6/XII/06
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 7 grudnia 2005 r.
 
 
ZADANIA I KOMPETENCJE
BURMISTRZA, ZASTĘPCÓW BURMISTRZA,
SEKRETARZA I SKARBNIKA GMINY MOSINA
 
 
§ 1
  1. Burmistrz Gminy Mosina Pani Zofia Springer realizuje następujące zadania:
  1. reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
  2. sprawowanie ogólnego nadzoru nad organizacją pracy i realizacją zadań powierzonych Urzędowi;
  3. informowanie mieszkańców o założeniach projektów uchwał i budżetu, kierunkach polityki społeczno - gospodarczej Gminy i wykorzystaniu środków budżetowych;
  4. przygotowywanie projektów uchwał Rady i określanie sposobów ich realizacji;
  5. prowadzenie spraw z zakresu zwykłego zarządu majątkiem;
  6. gospodarowanie mieniem komunalnym;
  7. przygotowywanie i wykonywanie budżetu;
  8. wytyczanie kierunków polityki osobowej w Urzędzie;
  9. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy, wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec Zastępców Burmistrza, Skarbnika, Sekretarza oraz pozostałych pracowników Urzędu;
  10. zapewnienie przestrzegania prawa przez pracowników Urzędu;
  11. koordynowanie działalności referatów;
  12. udzielanie kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych pełnomocnictw do zarządzania mieniem będącym w ich posiadaniu;
  13. upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz udzielanie pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy lub Urzędu;
  14. przedkładanie Wojewodzie uchwał organów Gminy i innych aktów prawnych wynikających z przepisów szczególnych;
  15. przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał budżetowych oraz uchwał dotyczących udzielenia Burmistrzowi absolutorium;
  16. przedkładanie Radzie Miejskiej sprawozdań z działalności finansowej Gminy;
  17. przedkładanie Radzie Miejskiej kandydatów na stanowiska Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy;
  18. podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskiwania środków do budżetu Gminy;
  19. zapewnianie opracowania planu operacyjnego ochrony przed powodzią, ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
  20. zapewnienie przestrzegania ochrony informacji niejawnych;
  21. nadzór nad prawidłowością zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane, udzielanych przez Urząd oraz gminne jednostki organizacyjne;
  22. wykonywanie innych zadań, zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, uchwały Rady oraz postanowienia obowiązujących regulaminów.
  1. Burmistrz nadzoruje pracę:
  1. Audytora Wewnętrznego;
  2. Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
  3. Radcy Prawnego;
  4. Asystenta ds. Mediów.
§ 2
  1. Do zakresu zadań I Zastępcy Burmistrza Gminy Mosina do spraw bezpieczeństwa, oświaty, działalności gospodarczej, ochrony zdrowia, spraw obywatelskich oraz obrony cywilnej Pana Przemysława Pniewskiego należy prowadzenie spraw:
  1. porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej
  2. i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;
  3. w zakresie zapobiegania i przeciwdziałania klęskom żywiołowym;
  4. obrony cywilnej i spraw obronnych;
  5. opieki zdrowotnej;
  6. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
  7. pomocy społecznej i funkcjonowania jednostek pomocy społecznej;
  8. problematyki osób niepełnosprawnych;
  9. współpracy z organizacjami pozarządowymi i instytucjami w zakresie ochrony zdrowia i spraw społecznych;
  10. oświaty i wychowania dzieci i młodzieży;
  11. funkcjonowania gminnych placówek, o których mowa w ustawie o systemie oświaty;
  12. kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury;
  13. kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;
  14. nadzoru nad realizacją zadań dotyczących ewidencji ludności i ewidencji działalności gospodarczej, dokumentów tożsamości, zbiórek i zgromadzeń publicznych, zmian imion i nazwisk, obywatelstwa, powszechnego obowiązku obrony;
  15. nadzoru nad ewidencją zdarzeń stanu cywilnego;
  16. innych powierzonych przepisami i ustaleniami wewnętrznymi.
  1. Pan Przemysław Pniewski współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miejskiej w Mosinie:
  1. Komisją Edukacji, Kultury i Sportu;
  2. Komisją Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa;
  3. Komisją Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej;
  4. Komisja Promocji Gminy i Współpracy Samorządowej.
  1. Pan Przemysław Pniewski nadzoruje pracę :
  1. Referatu Gotowości Cywilnej, Spraw Wojskowych i Obronnych;
  2. Referatu Spraw Obywatelskich;
  3. Referatu Działalności Gospodarczej i Ochrony Zdrowia;
  4. Referatu Oświaty;
  5. Straży Miejskiej;
  6. Komendanta Ochrony Przeciwpożarowej;
  7. Urzędu Stanu Cywilnego.
  1. Pan Przemysław Pniewski nadzoruje również pracę gminnych jednostek organizacyjnych,
takich jak: Ośrodek Sportu i Rekreacji, Miejski Ośrodek Kultury, Ośrodek Pomocy
Społecznej, Miejska Biblioteka Publiczna, a także szkoły i przedszkola oraz jednostek
pomocniczych Gminy, takich jak sołectwa i osiedla.
 
§ 3
  1. Do zakresu zadań II Zastępcy Burmistrza do spraw inwestycji, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz ładu przestrzennego
Gminy Mosina Pana Jerzego Wrońskiego należy prowadzenie spraw:
  1. opracowywania programów rozwoju infrastruktury technicznej Gminy oraz ich realizacji;
  2. gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
  3. inwestycji inżynierskich;
  4. ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
  5. wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;
  6. zieleni gminnej i zadrzewień;
  7. inwestycji z udziałem ludności;
  8. nadzoru nad funkcjonowaniem służb komunalnych;
  9. gospodarki rolnej;
  10. związanych ze schroniskiem dla zwierząt;
  11. cmentarzy gminnych ;
  12. wynikających z udziału Gminy w spółce “AQUANET" S.A.;
  13. opracowywania wniosków o dofinansowanie, dotacje i pożyczki z funduszy ochrony środowiska, Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych na remonty i inwestycje;
  14. przyjmowania i przekazywania informacji właściwym służbom o zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną i nadzór działań profilaktycznych w tym zakresie;
  15. z zakresu łowiectwa i ochrony zwierzyny łownej;
  16. koordynacji działań związanych z zarządzaniem Gminnym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
  17. pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych na projekty obiektów sportowych, rekreacyjnych i turystycznych;
  18. gospodarowania komunalnymi lokalami użytkowymi;
  19. inwentaryzacji mienia komunalnego;
  20. ewidencji spółek z udziałem Gminy;
  21. związanych z nadzorem właścicielskim nad spółkami z udziałem Gminy;
  22. nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego przekazanego Gminie w wyniku przekształceń jednostek komunalnych, decyzji administracyjnych i czynności cywilnoprawnych.
  1. wykonywania kompetencji kierownika jednostki przewidzianych przepisami dotyczącymi zamówień publicznych;
  2. innych powierzonych przepisami i ustaleniami wewnętrznymi.
  1. Pan Jerzy Wroński współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miejskiej w Mosinie:
  1. Komisją Ochrony Środowiska i Rolnictwa;
  2. Komisją Inwestycji, Mienia komunalnego i Ładu Przestrzennego;
  1. Pan Jerzy Wroński nadzoruje prace:
  1. Referatu Inwestycji;
  2. Referatu Planowania Przestrzennego i Budownictwa;
  3. Referatu Geodezji i Nieruchomości;
  4. Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
  1. Pan Jerzy Wroński nadzoruje również pracę gminnej jednostki organizacyjnej:
Zakładu Usług Komunalnych.
 
 
 
§ 4
  1. Do zakresu zadań Sekretarza Gminy Mosina Pani Marii Chodorowskiej należy prowadzenie spraw:
 
  1. dotyczących kształtowania struktury organizacyjnej i zasad funkcjonowania Urzędu;
  2. wdrażania nowoczesnych metod organizacji pracy i zarządzania zasobami osobowymi;
  3. realizowania pod kierunkiem Burmistrza polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie;
  4. kształtowania sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienia właściwego obiegu informacji;
  5. czuwania nad prawidłową obsługą mieszkańców w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, przestrzegania jednolitych zasad oraz respektowania obowiązujących terminów załatwiania spraw;
  6. zapewnienia prawidłowego przebiegu procesów legislacyjnych w Urzędzie;
  7. zapewnienia warunków organizacyjnych i materialno - technicznych dla działalności Urzędu, obejmującej także zadania promocji Gminy i działania z zakresu komunikacji społecznej;
  8. rozwijania i koordynowania procesu informatyzacji Urzędu;
  9. przyjmowania ustnych oświadczeń woli spadkodawców.
  10. realizacji umowy serwisu brokerskiego;
  11. innych, powierzonych Sekretarzowi, odrębnymi przepisami wewnętrznymi.
  1. Pani Maria Chodorowska nadzoruje prace:
  1. Referatu Organizacyjnego;
  2. Zespołu Informatyków;
  3. Biura Rady Miejskiej;
  4. Biura Obsługi Interesantów;
  5. Biura do spraw Promocji i Komunikacji Społecznej.
 
 
 
 
§ 5
  1. Do zakresu zadań Skarbnika Gminy Pani Ewy Marciniak należy prowadzenie spraw:
  1. w zakresie gospodarki finansowej Gminy;
  2. zapewnienia realizacji polityki finansowej Gminy;
  3. nadzorowania prac dotyczących przygotowania i realizacji budżetu Gminy, zapewnienia bieżącej kontroli jego wykonania;
  4. zapewnienia prowadzenia prawidłowej sprawozdawczości budżetowej;
  5. wykonywania powierzonych przez Burmistrza obowiązków głównego księgowego Urzędu;
  6. kontrasygnowania czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, udzielania innym osobom upoważnień do wykonywania kontrasygnaty;
  7. sprawowania nadzoru nad służbami finansowymi Urzędu;
  8. kierowania pracą referatu finansowo - budżetowego;
  9. podejmowania przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskiwania środków do budżetu Gminy;
  10. wymiaru i egzekucji podatków i opłat lokalnych;
  11. wykonywania innych zadań określonych w przepisach szczególnych.
 
  1. Pani Ewa Marciniak współpracuje z Komisją Budżetu i Finansów.
  2. Pani Ewa Marciniak nadzoruje prace:
- Referatu Finansowo - Budżetowego.