Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 59 w związku z art. 14 ust. 1 - 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696) Burmistrz Gminy Mosina zarządza, co następuje:
§ 1. 1. Postanawia wyznaczyć Koordynatora do spraw dostępności oraz powołać Zespół do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno - komunikacyjnej, w następującym składzie:
1) Koordynator do spraw dostępności Przewodniczący Zespołu - Jakub Modrzyński - Referat Promocji i Kultury
2) Z-ca Przewodniczącego Zespołu - Bartosz Dmochowski - Zespół Informatyków
3) Członek Zespołu - Jan Dziurzyński - Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa
4) Członek Zespołu- Agata Wencel - Socha - Referat Mienia Komunalnego
5) Członek Zespołu - Anna Balcerek-Kałek - Referat Oświaty i Sportu
2. Do zadań Koordynatora do spraw dostępności oraz Zespołu do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, należy w szczególności:
1) wykonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
2) identyfikacja wymagań osób ze szczególnymi potrzebami,
3) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art.6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
4) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez jednostki organizacyjne Gminy Mosina,
5) monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie analizy dokumentacji projektowej, obiektów i inwestycji gminnych w przestrzeni publicznej pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
6) prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego,
7) przedstawianie Burmistrzowi Gminy Mosina bieżących informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych zadań,
8) realizacja obowiązków wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
3. Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Gminę Mosina, stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
4. W celu realizacji zadań określonych w ust.2, zobowiązuje się:
1) pracowników Urzędu Miejskiego w Mosinie do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatorowi i Zespołowi,
2) kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Mosina do wdrożenia rozwiązań wymaganych przepisami oraz ścisłej współpracy z Koordynatorem.
5. Zobowiązuje się Koordynatora do spraw dostępności wraz z Zespołem do :
1) sporządzenia na piśmie raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, który zostanie opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Mosinie.
2) przygotowania na piśmie sprawozdania dotyczącego stanu zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie działalności Urzędu Miejskiego w Mosinie.
§ 2. Koordynator do spraw dostępności, w zakresie realizowanych zadań, o których mowa w §1 ust. 2 podlega Sekretarzowi Gminy Mosina.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi do spraw dostępności.
§ 4. Nadzór nad realizacją zarządzenia sprawować będzie Burmistrz Gminy Mosina.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Gminy Mosina - Przemysław Mieloch
Załączniki: