Zarządzenie nr 17/I/2007 z dnia 24 stycznia 2007 r.

Zarządzenie nr 17/I/2007

Burmistrza Gminy Mosina

z dnia 24 stycznia 2007 r.

 

w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

Na podstawie art. 4¹ ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (jednolity tekst Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231 z późn. zm. ) w związku z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( jednolity tekst Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. ) zarządzam, co następuje:

§ 1.

 

Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w następującym składzie:

1. Alina Jasińska                                              -  Przewodniczący Komisji

2. Barbara Lulka                                              -  Sekretarz Komisji

3. Elżbieta Konieczna                                       -  Członek Komisji

4. Jacek Michalak                                            -  Członek Komisji

5. Lidia Skupin-Wójtowska                              -  Członek Komisji

6. Danuta Nowak                                             -  Członek Komisji

7. Jolanta Szymczak                                         -  Członek Komisji

8. Maria Żakowska                                          -  Członek Komisji

9. Aleksandra Sawala                                       -  Członek Komisji

 

§ 2.

 

Podstawą działania komisji, o której mowa w § 1 jest regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3.

 

Członkowie komisji sprawują swoją funkcję do czasu odwołania lub złożenia pisemnej rezygnacji.

§ 4.

 

Traci moc uchwała Nr 166/164/01Zarządu Miejskiego w Mosinie z dnia 19.10.2001r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zarządzenie Nr 88/2003 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 25.04.2003r. w sprawie rozszerzenia składu osobowego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz zarządzenie Nr 45/2004 Burmistrza Gminy Mosina z dnia  24 .06.2004r. w sprawie rozszerzenia składu osobowego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

§ 5.

 

Wykonanie zarządzenia powierza się zastępcy Burmistrza Gminy Mosina oraz Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Mosinie.

 

§ 6.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Załącznik

do zarządzenia Nr 17/I/2007

Burmistrza Gminy Mosina

z dnia 24 stycznia 2007r.

 

 

 

R E G U L A M I N

 

Działania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

 

Regulamin Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zwany dalej „Regulaminem” określa zadania, organizację wewnętrzną i tryb pracy komisji.

 

§ 2.

 

 

1. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zwana dalej „komisją” inicjuje, opiniuje oraz prowadzi działania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych  a w szczególności :

  1. podejmuje czynności zmierzające do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,
  2. inicjuje działania zmierzające do zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,
  3. organizuje pomoc psychospołeczną i prawną dla rodzin, w których występują problemy alkoholowe, a w szczególności ochronę przed przemocą w rodzinie,
  4. prowadzi profilaktyczną działalność informacyjną i edukacyjną dla mieszkańców gminy a w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzi pozalekcyjne zajęcia sportowe, a także działania na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych,
  5. podejmuje działania zmierzające do współpracy z instytucjami, stowarzyszeniami i osobami fizycznymi, służące rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
  6. podejmuje interwencje w związku z naruszaniem przepisów dotyczących zakazu reklamy i promocji napojów alkoholowych,
  7. opiniuje wnioski o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy,
  8. tworzy Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  9. przeprowadza kontrole przestrzegania zasad i warunków korzystania z wydanych przez Urząd zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

2. Realizując swoje zadania komisja współpracuje z samorządem gminnym, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi, instytucjami oświatowymi, policją oraz kościołem.

 

 

 

 

Rozdział II

Skład i zasady działania komisji

 

§ 3.

   

  1. W skład komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Komisja składa się z przewodniczącego, sekretarza oraz członków w liczbie ustalonej przez Burmistrza Gminy.
  3. Pracą komisji kieruje jej przewodniczący wybrany przez Burmistrza Gminy.
  4. Członkowie komisji  pełnią swoją funkcję aż do odwołania przez Burmistrza Gminy lub złożenia rezygnacji.
  5. Przewodniczący komisji może tworzyć zespoły niezbędne do prawidłowego funkcjonowania komisji i  realizacji zadań.

 

 

§ 4.

 

  1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczącego w miarę potrzeb jednak nie częściej jak 2 razy w miesiącu. Odstępstwem od tej zasady może być jedynie zwołanie komisji w przypadku opiniowania wniosku o jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych.   
  2. Z posiedzenia komisji sporządzany jest protokół podpisywany przez przewodniczącego i sekretarza. Integralną częścią protokołu jest lista obecności osób uczestniczących w posiedzeniu.
  3. Posiedzenia dotyczące osób nadużywających alkoholu są zamknięte, a protokół z tego posiedzenia stanowi informację niejawną.
  4. W posiedzeniach komisji, na zaproszenie przewodniczącego mogą uczestniczyć przedstawiciele różnych organizacji społecznych, zawodowych oraz inne osoby.
  5. Opinia dotycząca zgodności lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych wydawana jest w formie postanowienia, podpisanego przez wszystkich członków komisji biorących udział w posiedzeniu.
  6. Opinia dotycząca jednorazowej sprzedaży napojów alkoholowych wydawana jest w formie postanowienia, podpisanego przez co najmniej połowę składu osobowego komisji.  

 

§ 5.

 

Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu osobowego komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji.

 

§ 6.

 

Członkowie komisji zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej.

 

 

 

 

 

§ 7.

 

Komisja przedkłada Radzie Miejskiej do zatwierdzenia w terminie do 31 grudnia każdego roku na rok następny Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

§ 8.

 

Komisja przedkłada Radzie Miejskiej roczne sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych do końca kwartału następnego roku.

 

§ 9.

 

Zasady wynagradzania członków komisji określa Rada Miejska .