Zarządzenie Nr 54/2022 z dnia 17 marca 2022 r. w sprawie zasad przygotowywania i ewidencjonowania zarządzeń Burmistrza Gminy Mosina
Zarządzenie Nr 54/2022
Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 17 marca 2022 r.
w sprawie zasad
przygotowywania i ewidencjonowania zarządzeń Burmistrza Gminy Mosina
Na
podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r.
poz. 559 z późn. zm.) w związku z §
45 pkt 17 zarządzenia nr 118/2021 Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie nadania Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie, zarządza się co następuje:
§ 1. Ilekroć
w zarządzeniu, bez bliższego określenia, mowa jest o:
1) projekcie - należy przez to
rozumieć projekt zarządzenia Burmistrza Gminy Mosina;
2) zarządzeniu - należy przez to
rozumieć zarządzenie Burmistrza Gminy Mosina;
3) Burmistrzu - należy przez to
rozumieć Burmistrza Gminy Mosina;
4) autorze - należy przez to
rozumieć merytoryczną komórkę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Mosinie
lub jednostkę organizacyjną Gminy Mosina przygotowującą projekt;
5) komórce organizacyjnej -
należy przez to rozumieć referat, biuro lub stanowisko w Urzędzie Miejskim
w Mosinie.
§ 2. 1. Autor,
opracowując projekt, zobowiązany jest stosować poniższe zasady, w
szczególności:
1) zasady
techniki prawodawczej zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów
z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad techniki
prawodawczej";
2) wymogi
techniczne wykorzystywanego do tego celu oprogramowania;
3) zasady
wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/WE.
2. Projekt przygotowuje się w formacie XML stosując
aplikację "Edytor aktów prawnych XML Legislator" (dalej Legislator),
z wyłączeniem zarządzenia w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy
Finansowej.
§ 3. Projekt
przygotowuje komórka organizacyjna Urzędu Miejskiego w Mosinie lub
jednostka organizacyjna gminy, do kompetencji której należy prowadzenie spraw
stanowiących przedmiot regulacji.
§ 4. 1. Projekt przekazywany jest radcy prawnemu. Radca prawny
w terminie jednego dnia roboczego dokonuje oceny projektu pod względem
prawnym.
2. Po dokonaniu oceny, autor dokumentu:
1) w porozumieniu
z radcą prawnym nanosi ew. poprawki;
2) uzyskuje
kolejny numer zarządzenia od Kierownika Referatu Organizacyjnego, który
równocześnie rejestruje zarządzenie w centralnym rejestrze zarządzeń
Burmistrza;
3) wprowadza
do zarządzenia uzyskany numer włącznie z datą jego nadania, jako datą
aktu;
4) zmienia
statusu zarządzenia na "Podpisany";
5) blokuje
do edycji wersję elektroniczną projektu;
6) umieszcza
zarządzenie (w formacie ZIPX) w folderze sieciowym, udostępnionym pod
adresem P:\Zarządzenia\Rok\. W celu jednoznacznej identyfikacji, tytuł
pliku, winien zawierać numer aktu oraz określenie przedmiotu aktu;
7) drukuje
ostateczną wersję projektu i uzyskuje pod nim podpis radcy prawnego;
8) przekazuje
do Kierownika Referatu Organizacyjnego.
3. W przypadku konieczności dokonania istotnych zmian
w treści projektu radca prawny zwraca go autorowi w celu naniesienia
wymaganych poprawek. Powtórnie złożony projekt podlega ponownie ocenie prawnej
przez radcę prawnego.
4. Do projektu wymagane jest dołączenie jego uzasadnienia,
jeżeli przedmiot regulacji zawarty w projekcie wymaga wyjaśnień, lub
jeżeli uznaje się za celowe przytoczenie argumentów przemawiających za
przyjęciem projektu w wersji przedłożonej. Uzasadnienie wprowadza się do
projektu z wykorzystaniem odpowiedniej funkcjonalności dostępnej w programie
Legislator.
5. Projekt powinien być parafowany przez radcę prawnego
i kierownika komórki organizacyjnej - według właściwości.
§ 5. 1. Zaakceptowany projekt zostaje przekazany w dwóch
egzemplarzach na prawach oryginału do podpisu Burmistrzowi za pośrednictwem
sekretariatu.
2. Dopuszcza się sporządzenie większej liczby egzemplarzy
projektu na prawach oryginału w sytuacji, gdy oryginały są niezbędne dla
dokonania dalszych czynności, np. aktu notarialnego.
3. Po podpisaniu projektu przez Burmistrza, pracownik
sekretariatu przekazuje wszystkie egzemplarze podpisanego zarządzenia do
Referatu Organizacyjnego.
4. Kierownik Referatu Organizacyjnego włącza jeden
egzemplarz do prowadzonego na stanowisku zbioru zarządzeń, a pozostałe
egzemplarze niezwłocznie przekazuje autorowi. Dodatkowo dokonuje publikacji
zarządzenia w Bazie Aktów Własnych Gminy Mosina.
5. Rejestr zarządzeń prowadzi się oddzielnie dla każdego roku
kalendarzowego przy użyciu formuły: numer/rok.
§ 6. 1. Autor zarządzenia odpowiada za wywieszenie na tablicy ogłoszeń
Urzędu zarządzeń, w stosunku do których istnieje taki obowiązek.
2. Autor zarządzenia ma obowiązek doręczenia tekstu
zarządzenia wszystkim komórkom organizacyjnym urzędu i jednostkom
organizacyjnym gminy, których zarządzenie dotyczy.
§ 7. W
przypadku, gdy tekst zarządzenia na skutek wielokrotnych nowelizacji stał się
nieczytelny, autor sporządza projekt tekstu jednolitego zarządzenia
z wykorzystaniem programu Legislator.
§ 8. ,
Pracownik Referatu Organizacyjnego udostępnia zarządzenia do wglądu oraz umożliwia
ich kopiowanie, z zachowaniem obowiązujących przepisów.
§ 9. Wykonanie
zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Mosina oraz kierownikom jednostek
organizacyjnych gminy.
§ 10. Traci moc zarządzenie Nr SG.0050.155.2019 Burmistrza Gminy Mosina
z dnia 16 września 2019 r. w sprawie zasad przygotowywania
i ewidencjonowania zarządzeń Burmistrza Gminy Mosina.
§ 11. Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.