w sprawie nadania statutu Urzędowi Miejskiemu w Mosinie.
Na podstawie art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) Rada Miejska w Mosinie uchwala, co następuje:
STATUT URZĘDU MIEJSKIEGO W MOSINIE
§ 1.
Urząd Miejski w Mosinie jest gminną jednostką organizacyjną Gminy Mosina, działającą w formie jednostki budżetowej.
§ 2.
1. Siedzibą Urzędu Miejskiego w Mosinie jest budynek przy pl. 20 Października 1 w Mosinie.
2. Kierownikiem Urzędu Miejskiego w Mosinie jest Burmistrz Gminy Mosina.
3. Burmistrz Gminy Mosina reprezentuje Urząd Miejski w Mosinie na zewnątrz.
4. Burmistrz Gminy Mosina wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego w Mosinie.
§ 3.
Zadania Urzędu Miejskiego w Mosinie określa zarządzenie nr 11/2005 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie, zmienione zarządzeniem nr 69/2006 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 20 czerwca 2006 r.
§ 4.
Urząd Miejski w Mosinie działa na podstawie:
1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
2) ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).
§ 5.
W Urzędzie Miejskim w Mosinie mogą być tworzone komórki organizacyjne, zgodnie z zarządzeniem Burmistrza Gminy Mosina w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie.
§ 6.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mosina.
§ 7.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
UZASADNIENIE
Nowa ustawa o finansach publicznych wprowadziła obowiązek uchwalenia statutów jednostkom budżetowym samorządu terytorialnego – art. 238 § 2. Przepis art. 33 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym należy uznać za przepis szczególny wobec cytowanego na wstępie art. 238 ust. 3 ustawy o finansach publicznych. Dlatego najwłaściwszym rozwiązaniem jest przyjęcie proponowanej uchwały w sprawie nadania Statutu Urzędowi Miejskiemu w Mosinie.