Na podstawie art. 80 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Mosinie uchwala, co następuje:
§ 1.
W uchwale nr XIX/84/07 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 12 września 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 5 dodaje się ust. 6 i 7 w brzmieniu:
„6. Organ prowadzący przedszkole sporządza roczne rozliczenie wykorzystania dotacji obejmujące informację o łącznej kwocie otrzymanej dotacji oraz rodzajach poniesionych kosztów sfinansowanych z dotacji, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do uchwały.
7. W przypadku likwidacji przedszkola i występującej nadpłaty, podmiot prowadzący przedszkole zobowiązany jest w terminie do 31 marca, do zwrotu kwoty dotacji nadpłaconej za poprzedni rok.”
2) § 6 otrzymuje brzmienie:
„Rozliczenie wykorzystania dotacji za dany rok organ prowadzący przedszkole przedkłada Burmistrzowi Gminy Mosina w terminie do 31 stycznia następnego roku lub w przypadku gdy przedszkole kończy działalność w trakcie roku, w terminie 30 dni od dnia zakończenia działalności. W ramach rozliczenia w terminie do 31 marca, podmiotowi uprawnionemu przekazuje się wyrównanie kwoty należnej za rok poprzedni.”
3) dodaje się załącznik nr 3 w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mosina.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
UZASADNIENIE
Ustawą z dnia 11 kwietnia 2007 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 80, poz.542), ustawodawca nałożył na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego obowiązek, aby oprócz ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz określenia danych, które winny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji, określił także zakres danych, które powinny być wykazane w rozliczeniu wykorzystania dotacji. W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest w pełni uzasadnione.
Załącznik do uchwały nr XXIII/140/07 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 28 grudnia 2007 r.
.................................................. ......................................
(pieczątka przedszkola) (miejscowość, data)
Rozliczenie wykorzystania dotacji w roku 20.....
1. Nazwa i adres przedszkola
.................................................................................................................................................
Dotacja otrzymana z budżetu Gminy Mosina w roku ......................... w wysokości ..................................zł. została wykorzystana na prowadzenie wyżej wymienionego przedszkola, w tym na:
Lp. |
Rodzaj kosztu |
Rodzaj, numer i data dokumentu finansowego |
Data dokonania wydatku |
Kwota, w jakiej wydatek sfinansowano środkami z dotacji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OGÓŁEM |
|
.............................................................................................................................................
czytelny podpis (pieczątka) osoby prowadzącej przedszkole miejscowość, data