Uchwała nr XXIX/185/08 w sprawie procedury uchwalania budżetu.

UCHWAŁA NR XXIX/185/08

RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE

z dnia 29 maja 2008 r.

 

w sprawie procedury uchwalania budżetu.

 

 

            Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Mosinie uchwala, co następuje:

 

 

§ 1.

 

1.     Burmistrz do dnia 1 sierpnia przesyła Radzie stanowisko w sprawie budżetu na kolejny rok, w którym zawiera kierunki najistotniejszych działań.

2.     Stanowisko, o którym mowa w § 1 ust. 1, zostaje zamieszczone do dnia 1 sierpnia na stronie internetowej Urzędu Miejskiego.

 

 

§ 2.

 

1.   Wnioski i propozycje do budżetu są składane w następujących terminach:

1)      do dnia 10 września roku poprzedzającego rok budżetowy:

a)     jednostki nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągania zysku, o dotacje celowe zgodnie z zasadami określonymi odrębną uchwałą Rady Miejskiej,

b)      radni oraz mieszkańcy Gminy Mosina,

c)     kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych opracowują i przedkładają Burmistrzowi propozycje dochodów (przychodów) i wydatków (rozchodów) związanych z realizacją zadań,

d)     jednostki pomocnicze gminy przedkładają Burmistrzowi propozycje dotyczące ich wydatków,

e)     wnioski i propozycje, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, złożone po 10 września, nie będą rozpatrywane,

2)     do dnia 25 września roku poprzedzającego rok budżetowy kierownicy referatów Urzędu Miejskiego opracowują i przedkładają Burmistrzowi projekty planów dochodów i wydatków wynikających z realizacji zadań gminy,

2.     W terminie do dnia 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy sporządza się informację o stanie mienia komunalnego.

 

 

§ 3.

 

1.     Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały, a także przewidywane kwoty dochodów gminy, opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków budżetowych i przedkłada je Burmistrzowi do dnia 30 października.

2.     Burmistrz na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika Gminy oraz  w oparciu o założenia do budżetu wynikające z polityki gminy, obowiązujące stawki opłaty i ceny, z uwzględnieniem ich przewidywanych zmian w nowym roku budżetowym, przewidywany stan zatrudnienia i przewidywanych zmian wynagrodzeń, przygotowuje projekt budżetu do dnia 15 listopada.

3.     Projekt uchwały budżetowej zawiera dane zgodnie z ustawą o finansach publicznych w pełnej szczegółowości (dział, rozdział, paragraf).

4.      Do projektu uchwały budżetowej dołącza się:

1)     objaśnienia zawierające opis planu dochodów i przychodów oraz planu wydatków i rozchodów;

2)     prognozę łącznej kwoty długu zawierającą kwoty zaciągniętych zobowiązań, planowanych zobowiązań, spłat zobowiązań, prognozy dochodów i wydatków, relację długu do dochodów oraz relację spłaty zadłużenia do dochodów;

3)    informacje o stanie mienia komunalnego zawierającą dane określone w ustawie o finansach publicznych;

4)     kopie wniosków i propozycji, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.

5.     Burmistrz przedstawia projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami:

1)      Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania,

2)      Radzie Miejskiej

do dnia 15 listopada poprzedzającego rok budżetowy.

 

 

§ 4.

 

1.     W terminie 7 dni od dnia przekazania Radzie Miejskiej projektu uchwały budżetowej, Burmistrz przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów i planów finansowych.

2.     Podległe jednostki opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 1, nie później jednak niż do dnia 22  grudnia.

 

 

§ 5.

 

1.     Przewodniczący Rady Miejskiej przekazuje niezwłocznie projekt uchwały budżetowej stałym komisjom Rady celem zaopiniowania.

2.     Komisje Rady do dnia 2 grudnia odbywają posiedzenia, na których formułowane są na piśmie opinie o projekcie budżetu.

3.      Komisje Rady mogą odbywać wspólne posiedzenia.

4.     Opinie o projekcie budżetu przekazywane są Burmistrzowi oraz Komisji Budżetu i Finansów, która w terminie do dnia 7 grudnia formułuje ostateczną opinię o projekcie budżetu i przekazuje ją Przewodniczącemu Rady i Burmistrzowi.

5.     Po analizie opinii stałych komisji rady Miejskiej, Burmistrz ma prawo przygotowania autopoprawki do projektu uchwały budżetowej, które do dnia 22 grudnia przesyła radnym za pośrednictwem Biura Rady.

 

 

                                                                       § 6.

 

W porządku obrad sesji Rady Miejskiej, na której rozpatrywany jest projekt budżetu, uwzględnia się następujące punkty:

1)     przedstawienie przez Burmistrza projektu uchwały wraz z uzasadnieniem,

2)      odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

3)     przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

4)      zapoznanie się z opiniami Komisji Rady,

5)     przedstawienie i głosowanie wniosków radnych oraz autopoprawek,

6)      dyskusja,

7)      głosowanie wniosków radnych oraz autopoprawek,

8)      głosowanie uchwały budżetowej.

 

 

§ 7.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mosina.

 

 

§ 8.

 

Traci moc uchwała nr XXI/124/96 z dnia 27 czerwca 1996 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz uchwała nr XXXVI/309/01 z dnia 25 stycznia 2001 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXI/124/96 w sprawie procedury uchwalania budżetu.