z dnia 29 października 2009 r.
o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów części wsi Pecna.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) Rada Miejska w Mosinie uchwala, co następuje:
§ 1.
Przystępuje się do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów części wsi Pecna, obejmujących obszar usytuowany pomiędzy drogą powiatową nr 3911P Głuchowo – Pecna wraz z tą drogą, torami linii kolejowej E – 59 Poznań – Wrocław oraz kompleksem leśnym.
§ 2.
1. Granice obszaru objętego projektem planu, przedstawione zostały na mapie ewidencyjnej w skali 1:10000, stanowiącej załącznik do niniejszej uchwały.
2. Przedmiotem opracowania planu, o którym mowa w § 1, jest ustalenie przeznaczenia terenów, w tym dla inwestycji celu publicznego oraz określenia sposobów ich zagospodarowania i zabudowy.
3. Zakres ustaleń planu obejmuje problematykę wskazaną w art. 15 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mosina.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Celem podjęcia niniejszej uchwały jest opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów części wsi Pecna, obejmujących obszar usytuowany pomiędzy drogą powiatową nr 3911P Głuchowo – Pecna wraz z tą drogą, torami linii kolejowej E – 59 Poznań – Wrocław oraz kompleksem leśnym.
Przedmiotowy obszar jest już częściowo zainwestowany zróżnicowanymi budynkami mieszkalnymi, związanymi z nimi budynkami gospodarczymi i garażowymi, budynkami usługowymi oraz produkcyjnymi. Powodem niezurbanizowania całego tego obszaru jest brak racjonalnego, zgodnego z obowiązującymi przepisami, układu komunikacyjnego. Stąd też głównym celem opracowania niniejszego planu miejscowego jest uporządkowanie istniejącego oraz wyznaczenie nowego układu komunikacyjnego tego obszaru, umożliwiającego jego właściwe wyposażenie w infrastrukturę techniczną i tym samym urbanizację.