Referat Księgowości
Referat Księgowości (RK)
ul. Plac 20 Października 1; 62-050 Mosina
Parter (stara część budynku), pok. 4, 4a, 5, 7 i 8.
tel. 611-018-203
Referat Księgowości prowadzi sprawy związane z gospodarowaniem środkami publicznymi i realizacją budżetu Gminy oraz prowadzi windykację należności. Do podstawowych zadań Referatu należą sprawy:
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwał w sprawie absolutorium dla Burmistrza.
- Przygotowywanie projektu budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
- Udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy.
- Zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu.
- Uruchamiania środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy.
- Przygotowywania materiałów niezbędnych do terminowego sporządzania sprawozdawczości finansowej i budżetowej.
- Sporządzania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej i papierowej.
- Sprawowania kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych.
- Prowadzenia ewidencji księgowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Prowadzenia ksiąg rachunkowych.
- Przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji.
- Dokonywania oceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego.
- Dokonywania likwidacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Współpraca z instytucjami zewnętrznymi (banki, urzędy skarbowe).
- Negocjowania z organami administracji rządowej i samorządowej wysokości środków finansowych na realizację zadań zleconych i powierzonych.
- Opracowania projektów aktów prawnych dotyczących: gospodarki finansowej, obiegu dokumentów finansowych i nadzór nad ich prawidłowym stosowaniem.
- Prowadzenia ewidencji tytułów wykonawczych i monitorowanie ich realizacji.
- Podejmowania czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych.
- Rozliczanie podatku od towarów i usług dla Urzędu.
- Uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy.
- Sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych.
- Ewidencjonowanie na urządzeniach księgowych stanu mienia komunalnego.
- Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Prowadzenie ewidencji oraz rozliczanie podatku VAT.
- Wystawianie faktur i dokumentów obciążeniowych.
Formularze wniosków: