Biuro Obsługi Prawnej
Biuro Obsługi Prawnej (BP)
I piętro (stara część budynku), pok. nr 112
ul. Plac 20 Października 1; 62-050 Mosina
tel. 61 8109-568
bp@mosina.pl
Wykaz pracowników:
Zadania Biura:
- Opiniowanie pod względem formalno-prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych organów Gminy.
- Współuczestniczenie w redagowaniu ważniejszych aktów prawnych.
- Udzielanie opinii, porad prawnych i wyjaśnień na potrzeby Rady, Burmistrza, Zastępców Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników referatów i pracowników merytorycznych Urzędu w sprawie obowiązującego stanu prawnego.
- Uczestniczenie w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Gminę.
- Sprawdzanie pod względem formalno-prawnym umów i porozumień zawieranych przez Gminę.
- Wykonywanie zastępstwa procesowego przez sądami polskimi.
- Sprawowanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Gminy.
- Współdziałanie w prowadzeniu postępowania egzekucyjnego.
- Prowadzenie i udostępnianie do wglądu zbioru przepisów prawnych.
- Informowanie Burmistrza, Zastępców Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i kierowników referatów o zmianach w obowiązującym stanie prawnym, uchybieniach w działalności Urzędu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach prawnych tych uchybień.
- Prowadzi sprawy z zakresu nadzoru właścicielskiego spółek będącymi własnością Gminy w szczególności:
- tworzenie warunków realizacji praw i obowiązków organu założycielskiego w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy, uprawnień z tytułu posiadanych przez Gminę akcji i udziałów w spółkach
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, likwidacją i reorganizacją jednostek organizacyjnych Gminy;
- analiza efektywności działania jednostek organizacyjnych Gminy oraz spółek, w których Gmina posiada udziały i akcje,
Formularze wniosków: