Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Sowiniec gm. Mosina
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
www.mosina.pl
Mosina:
Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Sowiniec gm. Mosina.
Numer ogłoszenia: 310706 - 2014; data zamieszczenia: 18.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Mosina , Pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina, woj. wielkopolskie, tel. 61
8109500, faks 61 8109558.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
www.mosina.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa
nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Sowiniec gm.
Mosina..
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane
: Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Sowiniec gm. Mosina Przedmiotem
zamówienia są roboty budowlane obejmujące w szczególności : 1. Roboty ziemne a)
roboty pomiarowe b) wykopy oraz przekopy c) wykopy liniowe d) pełne umocnienie
ścian wykopów e) igłofiltry i pompowanie wody gruntowej z wykopu f) zasypywanie
wykopów 2. Roboty montażowe dla sieci wodociągowej a) podsypki i obsypki
rurociągów b) rurociągi z rur PE łączone metodą zgrzewania doczołowego c)
zasuwy żeliwne z obudową d) hydranty przeciwpożarowe nadziemne o śr. fi 80 mm i
hydranty przeciwpożarowe podziemne o śr. fi 80 mm e) oznakowanie trasy
wodociągu f) próba szczelności g) dezynfekcja rurociągu sieci wodociągowej W
kosztach oferty należy również uwzględnić 1) badania wody z uwzględnieniem
pozytywnego wyniku. 2) badanie ciśnienia wody i wydajności hydrantów na
przeznaczonym do wykonania odcinku sieci wodociągowej 3. Roboty drogowe
odtworzeniowe a) odtworzenie nawierzchni z kostki pozbrukowej na podbudowie z
betonu b) oznakowanie robót w terenie, obsługa geodezyjna z inwentaryzacją
powykonawczą. Opłata za badanie wody i odbiory sieci wodociągowej i
kanalizacyjnej na rzecz Aquanet- u ponosi Wykonawca robót. Szczegółowy opis
przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: - Przedmiar robót - załącznik nr 8
do SIWZ - Szczegółowa Specyfikacja techniczna - załącznik nr 9 do SIWZ -
Dokumentacja projektowa - załącznik nr 10 do SIWZ.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.32.20-7.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Ustala się
wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 3 000,00 zł słownie: trzy
tysiące złotych.
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie uznany za
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w sposób należyty oraz
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej
1 robotę budowlaną obejmującej swoim zakresem budowę, przebudowę lub
rozbudowę jednej sieci wodociągowej o wartości minimum 80 000 zł brutto w
sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone;
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - minimum: 1 osobą
pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
wodociągowych* w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i przepisów
wykonawczych. *) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi w
zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im
uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego
oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych
przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2006r. nr 156, poz. 1118 ze zm.)
oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U.
2008r. nr 63, poz.394).
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie skonkretyzował
tego warunku.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zgodnie z
art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest
udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wykonawca
ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli
niemożność dotrzymania pierwotnego terminu stanowi konsekwencję: 1)
konieczności wykonania zamówień dodatkowych zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5
ustawy Prawo zamówień publicznych lub robót zamiennych, opóźniających lub
wstrzymujących realizację robót zasadniczych - termin wykonania zamówienia może
ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu wykonywania robót
zasadniczych z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z
uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć
zmiany terminu wykonania umowy, 2) przyczyn zależnych od Zamawiającego lub
Organów Administracji - termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres
odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy
zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru
Wykonawcy okoliczności tych nie można było wcześniej przewidzieć i nie można
było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy, 3) działania siły wyższej - termin
wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub
opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z
uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy okoliczności tych nie można
było wcześniej przewidzieć i nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania
umowy, 4) warunków atmosferycznych nie pozwalających na realizację robót, dla
których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków
atmosferycznych, termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres
odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy
zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru
Wykonawcy okoliczności tych nie można było wcześniej przewidzieć i nie można
było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy 5) zmian spowodowanych warunkami
geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem urządzeń podziemnych,
instalacji lub obiektów infrastrukturalnych), archeologicznymi, wodnymi itp.,
odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej tj. np.: wyższy poziom wody
gruntowej, inny przebieg urządzenia podziemnego, podziemna komora, której nie
ma w planach itp., termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres
odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy
zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru
Wykonawcy okoliczności tych nie można było wcześniej przewidzieć i nie można
było uniknąć zmiany terminu. 2. Wykonawca może wystąpić z wnioskiem, o jakim
mowa w ust. 1, na piśmie, nie później niż w terminie 7 dni od zaistnienia
powyższych okoliczności. 3. Roboty zamienne mogą być realizowane wyłącznie po
uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego pod rygorem nieważności, poprzedzonej
uzasadnionym pisemnym zgłoszeniem przez wykonawcę zakresu robót zamiennych.
Dopuszczalne są roboty zamienne w zakresie zmian materiałów, technologii,
urządzeń na materiały, technologie i urządzenia spełniające parametry
techniczne lub na o wyższych parametrach niż określone w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia, dokumentacji technicznej i ofercie Wykonawcy. Uzasadnienie
zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie
optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót. 4. Dopuszczalne są
zmiany umowy w zakresie osób i adresów w niej wskazanych. 5. Zgodnie z art. 144
ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych dopuszcza
się nieistotne zmiany umowy.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mosina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.10.2014 godzina 10:50, miejsce:
Urząd Miejski w Mosinie Pl. 20 Października 1 62-050 Mosina pokój nr 107.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Otwarcie
ofert: 03.10.2014 r. o godz. 11:00, miejsce: Urząd Miejski w
Mosinie,
Pl.20 Października 1, 62-050 Mosina pokój nr 110.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)
Załącznik nr 7 do SIWZ - Projekt Umowy
Załącznik nr 8 do SIWZ - Przedmiar robót
Załącznik nr 9 do SIWZ - SSTWiOR
Załącznik nr 10 cz.1 do SIWZ - Dokumentacja Projektowa
Załącznik nr 10 cz.2 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.3 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.4 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.5 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.6 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.7 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.8 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.9 do SIWZ - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 10 cz.10 do SIWZ - Dokumentacja projektowa